تناسب اندامسبک زندگی

رژیم لاغری چینی؛ در هفت روز تا حدود ۴.۵ کیلوگرم وزن کم کنید

رژیم لاغری چینی یک استراتژی محبوب برای مدیریت وزن بوده که بیش از ۵۰۰۰ سال است استفاده می‌شود. این برنامه غذایی به شما کمک می‌کند تا با مصرف وعده‌های غذایی مناسب در زمان مناسب روز، وزن اضافی را کاهش دهید. برنامه غذایی چینی، مبتنی‌بر این ایده است که گروه‌های خاص مواد غذایی بهتر است در صبح یا عصر مصرف شوند. به‌عنوان‌ مثال، غذاهای پرکربوهیدرات در صبح بهتر جذب می‌شوند؛ در حالی ‌که غذاهای کم‌کربوهیدرات در عصر بهتر است.

این رژیم غذایی به شما کمک می‌کند تا با مصرف وعده‌های غذایی ایده‌آل در زمان مناسب روز، وزن اضافی خود را کاهش دهید و به بدن شما اجازه می‌دهد تا کالری بیشتری بسوزاند. به همین ترتیب به شما کمک می‌کند تا برای زمان طولانی‌تری احساس سیری داشته باشید.

رژیم چینی دارای سبزیجاتی‌ است که به‌آرامی بخارپز یا سرخ شده‌اند؛ همراه با نشاسته‌هایی مانند برنج، رشته‌ فرنگی یا کوفته. گوشت و ماهی بخش کوچکی از این رژیم غذایی سنتی هستند. با بخش سبک زندگی از سری مطالب تناسب اندام و تغذیه همراه باشید.

این هم جالبه: اگر شکمی صاف و سفت می خواهید، این حوراکی ها را بخورید و تا آخر عمر شکمتان را صاف نگه دارید!

رژیم لاغری چینی و کاهش وزن

رژیم لاغری چینی-2

این مطلب هم جالبه: با استفاده از این روش ها، رشد و زیبایی موهایتان را تا عید دو برابر کنید!

برنامه غذایی چینی بر اساس این ایده است که بین غذا و وضعیت سلامتی ما ارتباط وجود دارد؛ بنابراین خوردن غذاهای خاص می‌تواند به کاهش وزن و احساسی بهتر کمک کند. طبق این رژیم، دو نوع غذا وجود دارد: «یین» و «یانگ».

غذاهای یین خاصیت خنک‌کنندگی دارند؛ در حالی ‌که غذاهای یانگ خاصیت گرم‌کنندگی دارند. هدف از این رژیم غذایی، خوردن غذاهای یین به نسبت بیشتر به یانگ برای کاهش وزن است. به‌عنوان ‌مثال، برنج سفید و چای سبز یین و گوشت قرمز و قهوه یانگ در نظر گرفته می‌شوند.

فواید و معایب رژیم لاغری چینی چیست؟

این رژیم غذایی همچون هر نوع رژیم دیگری برای کاهش وزن، مزایا و معایب خاص خود را دارد. آشنایی با مزایا و معایب این نوع رژیم که در ادامه بررسی شده است، کمک می‌کند تا تصمیم خود را برای داشتن چنین رژیمی بگیرد.

برنامه غذایی چینی یکی از محبوب‌ترین و موثرترین روش‌ها برای کاهش وزن است؛ اما آیا می‌دانستید که مزایای فراوان آن و دلایل زیادی باعث شده است تا بسیاری به این روش برای خلاص‌شدن از شر چربی‌های اضافه بدن روی بیاورند؟ این مزایا و فواید در یک نگاه کلی عبارت‌اند از:

۱. سم‌زدایی عالی بدن را تجربه خواهید کرد

همه ما می‌دانیم که خلاص‌شدن از شر سموم از بدن چقدر سخت است. سموم همه‌جا در اطراف ما و غذاهای مصرفی هستند و بدن در معرض حمله این سموم است. رژیم غذایی چینی بر اساس غذاهای کاملا طبیعی، سبزیجات، میوه‌ها و آب است. این غذاها سطح بالایی از آنتی‌اکسیدان را دارند که فرآیند سم‌زدایی را تسریع‌ می‌کند.

رژیم لاغری چینی-1

این مطلب هم جالبه: با این ۹ روش خانگی پوستی شفاف و بدون لک داشته باشید

۲. خیلی زود تغییراتی را در بدن خود خواهید دید

بسیاری از مردم ادعا می‌کنند که با رژیم چینی تنها در هفت روز تا حدود ۴.۵ کیلوگرم وزن کم کرده‌اند! این نکته بدان معنی‌ است که بدن خود را از سموم پاک می‌کنند و وزن خود را به‌طور هم‌زمان کاهش می‌دهند.

۳. شما قادر خواهید بود غذای بسیار بیشتری بخورید

این یکی دیگر از مزایای برنامه رژیم غذایی چینی است. در حالی ‌که در تلاش برای کاهش وزن هستید، می‌توانید غذای بسیار بیشتری از حد معمول بخورید! این رژیم بر اساس سوپ و بسیاری وعده‌های غذایی دیگر است که معمولا از مواد طبیعی تهیه می‌شوند.

۴. به بهبود سلامت قلب کمک می‌کند

پیروی از یک رژیم چینی با کاهش کلسترول LDL و سطوح تری‌گلیسیرید مرتبط است. پیروی از این رژیم همچنین باعث افزایش سطح کلسترول خوب بدن یا همان HDL می‌شود که در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی نقشی مهم و اساسی بر عهده دارند.

۵. به کاهش سطح قند خون کمک می‌کند

تحقیقات منتشرشده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان می‌دهد در افرادی که از رژیم غذایی چینیِ سرشار از سبزیجات، غذاهای حاوی سویا و میوه‌ها استفاده می‌کنند، غلظت گلوکز ناشتا و مقاومت به انسولین کم‌تر است.

رژیم لاغری چینی ۷ روزه

این برنامه غذایی شامل غذاهای سنتی چینی و همچنین برخی از میان‌وعده‌هاست. این رژیم دارای غذاهای مناسب با شاخص گلایسمی پایین و چربی‌های سالم مانند روغن کانولاست. هر وعده غذایی حاوی ۳۰ تا ۴۵ گرم کربوهیدرات خالص و میان‌وعده‌ها حاوی حدود ۱۵ گرم کربوهیدرات است. خوردن انواع سبزیجات هر روز و گوشت تنها یک‌بار مجاز است.

رژیم لاغری چینی ۱۴ روزه

در این نوع رژیم چینی، باید در هفته اول فقط فرنی (ترکیب برنج و آب بدون افزودنی) و چای سبز بدون هیچ‌گونه شیرین‌کننده استفاده شود. در هفته دوم باید فقط سبزیجات به‌صورت خام یا پخته مصرف شود. همچنین مصرف چای سبز بدون شیرین‌کننده توصیه می‌شود.

رژیم لاغری چینی-4

این را هم بخوانید: درمان کبد چرب: 9 میوه که برای درمان کبد چرب یک معجزه محسوب می شود!

رژیم لاغری چینی ۲۱ روزه

در این نوع رژیم غذایی باید در هفته اول روزانه ۳ عدد تخم ‌مرغ و ۳ عدد پرتقال را در چهار وعده به همراه چای سبز بدون شیرینی مصرف شود. در هفته دوم مصرف انواع غلات یا برنج مجاز است و چای سبز هم نباید فراموش شود. در هفته سوم هم فقط باید میوه و سبزیجات به‌صورت خام یا پخته میل شود و چای سبز یا انواع دم‌نوش هم مجاز است.

۱۰ نکته برای کاهش وزن سریع‌تر با رژیم لاغری چینی

برنج و رشته‌ فرنگی را در وعده‌های غذایی خود مصرف کنید و بهترین روش پخت آن‌ها هم بخارپز یا کته است.
به‌جای خوردن وعده‌های غذایی جداگانه، سعی کنید غذاها را در یک میز با خانواده به اشتراک بگذارید. این کار باعث مصرف کم‌تر غذا می‌شود و به‌عنوان یک مکانیسم کنترل‌کننده عمل می‌کند.
کاسه‌های چینی سرو غذا به‌خاطر اندازه‌های کوچکشان معروف هستند. مصرف وعده‌های غذایی با حجم کم در این کاسه‌ها می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.
وعده‌های غذایی چینی‌ها به صبحانه، ناهار و شام تقسیم می‌شود. آن‌ها به‌شدت معتقدند که صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است و آن را حذف نکنید.
این رژیم حول محور سبزیجات به‌عنوان غذای اصلی می‌چرخد. این سنت احتمالا موثرترین عامل کاهش وزن است؛ زیرا سبزیجات مملو از مواد مغذی هستند و کالری کم‌تری دارند.
ایجاد تعادل در همه‌چیز ضروری ا‌ست و این اصل به‌شدت در وعده‌های غذایی اعمال می‌شود. چینی‌ها برای هر ظرف غذای مرطوب، یک ظرف غذای خشک هم قرار می‌دهند.
یکی دیگر از غذاهایی که باید در وعده غذایی مصرف شود، سوپ است. بیشتر سوپ‌های چینی حاوی مواد گیاهی هستند که به بهبود عملکرد بدن و کاهش وزن کمک می‌کنند.
یکی از مهم‌ترین اصول رژیم چینی، کنارگذاشتن تنقلات مضر و مصرف تنها ۳ وعده غذاست.
چینی‌ها نه‌تنها سبزیجات را بخارپز می‌کنند، بلکه به بخارپزکردن گوشت و تخم ‌مرغ هم معروف هستند. بخارپزکردن به حفظ مواد مغذی غذا کمک می‌کند.
نوشیدن یک فنجان چای سبز بعد از هر وعده غذایی به از بین بردن ولع مصرف جایگزین‌های ناسالم دیگر، مانند نوشابه کمک می‌کند.

این مطلب هم جالبه:

لاغری شکم با میوه: خوردن این میوه ها چربی اضافی شکم و پهلو را از بین می برد!

درمان سریع لک صورت با ۸ روش خانگی و طبیعی شگفت انگیز!

سفید شدن دندان: جرم گیری و سفید شدن دندان با ۱۲ روش خانگی آسان!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا