زیبایی و سلامتتناسب اندام

رژیم غذایی با سبزیجات سبز!چرا باید سبزیجات سبز بیشتری در رژیم غذایی خود داشته باشیم؟

رژیم غذایی با سبزیجات سبز: سبزیجات، به خصوص سبزیجات دارای برگ سبز، برای بسیاری نه همگی البته مطلق نیست. ما از خوردن سبزیجات برگ سبز و خوردن غذاهای ناسالم مختلف اجتناب می کنیم.

اما این سبزیجات برای گنجاندن در رژیم غذایی ما حیاتی هستند زیرا سرشار از مواد مغذی ضروری، آنتی اکسیدان ها، فیبر رژیمی و مواد شیمیایی گیاهی هستند که برای سلامتی و تندرستی کلی مهم هستند.

مطالعات تحقیقاتی همچنین فواید بسیاری برای سلامتی سبزیجات بر بدن انسان را نشان داده است. در زیر، ما شش دلیل اصلی برای افزودن سبزیجات بیشتر به رژیم غذایی خود را فهرست می کنیم.با مجله اهل فان بخش زیبایی و سلامت همراه باشید.

رژیم غذایی با سبزیجات سبز

سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی لازم

یکی از مهمترین فواید سبزیجات برای سلامتی، محتوای بالای مواد مغذی آنهاست. آنها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی حیاتی هستند که به رشد، نگهداری و سلامت کلی کمک می کنند.

سبزیجات همچنین سرشار از پتاسیم معدنی (K) هستند که برای فشار خون سالم مهم است. ویتامین‌های مختلف مانند A و C به سلامت چشم‌ها، پوست، دندان‌ها و لثه‌ها، مبارزه با عفونت و بهبود زخم کمک می‌کنند. در حالی که سبزیجات با برگ سبز تیره منبع عالی آهن، فولات و ویتامین C و K هستند.

منبع غنی آنتی اکسیدان

– شاید مهمتر از همه، سبزیجات غنی از گروه خاصی از یک ماده مغذی به نام آنتی اکسیدان هستند. این آنتی اکسیدان ها با آسیب سلولی مبارزه می کنند و به جلوگیری از بسیاری از بیماری های دژنراتیو مانند بیماری قلبی، سرطان، بیماری پارکینسون، تصلب شرایین، دیابت کمک می کنند و به شما کمک می کنند جوان تر به نظر برسید.

غذاهایی با رنگ نارنجی مایل به زرد پر از کاروتنوئیدهای طبیعی هستند که به جلوگیری از دژنراسیون ماکولا و سایر مشکلات مربوط به چشم که با افزایش سن ظاهر می شوند، کمک می کند. گوجه فرنگی و هویج دو نمونه از مواد غذایی محافظ بینایی هستند.

خوردن مقدار زیادی میوه های رنگارنگ و سبزیجات سبز یکی از ساده ترین راه ها برای افراد برای بهبود سلامت عمومی و رفاه است

منبع فیبر غذایی

– یکی دیگر از فواید مهم سبزیجات فیبر رژیمی است. این ماده مغذی مهمی است که فقط در غذاهای گیاهی یافت می شود. به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم، فیبر به دفع کلسترول بد از سیستم شما کمک می کند و در نتیجه خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

فیبر همچنین سیستم گوارش را به خوبی کار می کند، به کنترل سطح قند خون کمک می کند و ممکن است به پیشگیری از سرطان کمک کند. فیبر همچنین شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد، بنابراین ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

رژیم غذایی با سبزیجات سبز-1

غذاهای کم چرب و کم کالری

– سبزیجات همچنین برای افرادی که رژیم دارند، یک امتیاز هستند، زیرا آنها به طور کلی چربی و کالری کمی دارند، بنابراین می توانید مقدار زیادی از آنها را بدون افزایش وزن بخورید. جایگزینی غذاهای پر کالری، فرآوری شده و تصفیه شده با سبزیجات، کالری و چربی دریافتی را کاهش می دهد و سفر کاهش وزن شما را آسان تر می کند.

“مطالعات تحقیقاتی فواید بسیاری از سبزیجات برای سلامتی مانند کاهش خطر بیماری قلبی، بیماری آلزایمر، بیماری های التهابی، سرطان و همچنین کمک به کاهش وزن را ثابت کرده اند.”

منبع پرو بیوتیک ها

– پرو بیوتیک ها نوعی فیبر هستند که بدن انسان قادر به هضم آنها نیست. آنها به عنوان غذا برای پروبیوتیک ها، که میکروب های زنده در روده شما هستند، استفاده می کنند. سبزیجات سرشار از آن فیبرهای غذایی هستند و بنابراین در حفظ میکروبیوم روده سالم نقش دارند که می تواند بر خطر بیماری مزمن و چاقی تأثیر بگذارد.

سبزیجات بدن شما را هیدراته نگه می دارد

– سبزیجات برگ سبز منبع خوبی از آب هستند و در نتیجه به هیدراته نگه داشتن بدن کمک می کنند. اکنون می دانید که چگونه در تابستان آینده خود را هیدراته نگه دارید.
بردن:
ما می توانیم با تاکید بر یک گروه غذایی در رژیم غذایی خود سبک زندگی سالم تری داشته باشیم: سبزیجات. مطالعات تحقیقاتی بسیاری از فواید سلامتی سبزیجات مانند کاهش خطر بیماری قلبی، بیماری آلزایمر، بیماری التهابی، سرطان و همچنین کمک به کاهش وزن را ثابت کرده است. آنها ممکن است نزدیکترین چیز به یک غذای جادویی باشند. فرد باید روزانه به طور متوسط ​​5 تا 8 وعده (1 وعده – 100 گرم) سبزیجات بخورد.

به سادگی اقدامی به افزودن چند هویج، گوجه فرنگی، خیار یا کلم بروکلی بیشتر به عنوان سالاد یا سوپ به هر وعده غذایی می تواند تاثیر مثبتی بر سلامت شما داشته باشد. با انتخاب هوشمندانه غذایی، اطمینان حاصل کنید که سبزیجات کافی دریافت می کنید. مراقب آنچه در دهان می گذارید باشید و همیشه برای جایگزین های سالم تلاش کنید.

اگر احساس می‌کنید نمی‌توانید یک بشقاب پر از سبزیجات برگ سبز را معده کنید، کافی است هر روز آنها را با یک قرص سبزی روزانه عوض کنید.

این را هم مطالعه کنید:

رابطه بین سلامتی و زیبایی!چگونه سلامتی شما بر ظاهر شما تأثیر می گذارد .

برای داشتن پوستی سالم این 12 غذا را بخورید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 19 =

دکمه بازگشت به بالا