زیبایی و سلامتدرمان خانگی

درمان کبد چرب: 9 میوه که برای درمان کبد چرب یک معجزه محسوب می شود!

درمان کبد چرب با میوه: کبد چرب یا جگر چرب (به انگلیسی: Fatty liver) در پزشکی حالتی برگشت‌پذیر از تجمع واکوئول‌های چربی در سلول‌های کبدی است که با التهاب کبد مشخص می‌شود که بین اکثر مردم به عنوان تنبلی کبد معروف است.این حالت ممکن است در افرادی که الکل مصرف می‌کنند ایجاد شود، ولی در ایران این بیماری علل دیگر دارد و «کبد چرب غیرالکلی» نامیده می‌شود. فرم غیرالکلی این بیماری در تعدادی از اختلالات بالینی مانند دیابت، چاقی و سوء تغذیه رخ می‌دهد.

وجود چربی در کبد طبیعی است، اما اگر این میزان از چربی بیش از ۵ تا ۱۰ درصد وزن کل کبد شود، فرد به بیماری کبد چرب دچار شده‌است. این بیماری نشانهٔ خاصی ندارد اما بعد از رعایت نکردن و پیشروی این بیماری در کبد باعث سوءهاضمه شود. رسوب چربی در کبد را کبد چرب می‌نامند. برای درمان کید چرب، طب سنتی روش ها و شیوه های مفیدی را مطرح کرده است که یکی از آن ها میوه درمانی است. با مطلب درمان کبد چرب با میوه همراه باشید.

درمان کبد چرب با میوه

در طب سنتی به مصرف میوه و سبزیجات برای درمان و کنترل کبد چرب توصیه زیاد شده است. لبو، انگور، توت‌های تازه و توت خشک از جمله میوه‌های مفید برای درمان و کنترل کبد چرب هستند. لبو را خشک کرده و سپس به ‌شکل پودر در غذا یا نوشیدنی‌ها مصرف کنید. مصرف آب لبو علاوه بر سم‌زدایی برای درمان کم‌خونی هم توصیه می‌شود.

وجود آنتی‌اکسیدان در انواع توت‌ها باعث شده که خاصیت ترمیم‌کنندگی کبد داشته باشند. در طب سنتی برای دفع چربی کبد استفاده از انواع توت‌ها تجویز می‌شود. مصرف آب انگور یا انگور تازه هم ازجمله روش‌های خانگی توصیه‌شده برای درمان کبد چرب با میوه به‌ شمار می‌آید. در ادامه این مطلب زیبایی و سلامت مجله خبری اهل فان بهترین میوه‌ها برای درمان و کنترل کبد چرب را با هم می‌خوانیم:

سیب سبز

یکی از بهترین میوه‌ها برای درمان و کنترل کبد چرب، سیب سبز و به ‌طور کلی سیب است. مصرف سیب سبز با پوست به ‌خاطر داشتن مواد معدنی با چربی‌های زائد مقابله می‌کند و باعث پاکسازی کبد می‌شود.

درمان کبد چرب با میوه-1

دارابی و گریپ ‌فروت

درمان کبد چرب با طب سنتی، گریپ‌ فروت، دارابی و لیموترش عنوان ناجی کبد چرب را با خود یدک می‌کشند. آنزیم موجود در گریپ فروت، کبد را تحریک کرده و چربی‌ها و مواد سمی را از آن دفع می‌کند. اسید مالیک و کاراتنوئید موجود در دارابی هم باعث پاکسازی و تقویت کبد می‌شوند.

لیموترش

این ترش دوست‌داشتنی نه فقط به‌ عنوان میوه بلکه باید همراه همیشگی رژیم غذایی درمان خانگی کبد چرب باشد. هر روز صبح ناشتا آب لیمو ترش تازه را با یک لیوان آب داغ ترکیب کرده و میل نمایید. یک روش ساده برای پاکسازی و سم‌زدایی کبد. مصرف این میوه برای پاکسازی معده و روده هم مفید است.

درمان کبد چرب با میوه-2

موز

درمان کبد چرب با طب سنتی، وجود پتاسیم در موز با کمک به هضم مواد غذایی و دفع فلزات سنگین و توکسین‌ها یکی از بهترین‌ میوه‌ها برای درمان و کنترل کبد چرب محسوب می‌شود.

بادام زمینی

درمان کبد چرب با طب سنتی، شاید به‌ نظرتان عجیب بیاید، اما درست شنیدید! بادام‌زمینی نقش مهمی در پیشگیری از بیماری کبد چرب دارد، چراکه اشتهای کاذب را مهار می‌کند. مصرف روزانه چند عدد بادام زمینی در فواصل معین باعث ایجاد حس سیری و عدم تمایل به خوردن تنقلات ناسالم و پرخوری می‌شود که از علل اصلی ابتلا به کبد چرب هستند.

آووکادو

درمان کبد چرب با طب سنتی، ترکیباتی که در آووکادوجود داشته باعث شده که چربی اضافی کمتری در کبد جمع شود و به ‌این ترتیب عملکرد کبدی را بهبود می‌بخشد.

عناب

درمان کبد چرب با طب سنتی، مصرف عناب، آنزیم‌های کبدی را کاهش می‌دهد و نقش مؤثری در درمان و کنترل کبد چرب دارد.

بادام تلخ

درمان کبد چرب با طب سنتی، در طب سنتی برای تصفیه کبد به مصرف بادام تلخ توصیه شده است، البته اگر معده‌تان سرد یا ضعیف است بهتر است بادام را همراه با شکر میل نمایید.

طالبی و خربزه

درمان کبد چرب با طب سنتی، یکی از روش‌های درمان کبد چرب با طب سنتی مصرف میوه خربزه و طالبی است که منافذ کبد را باز می‌کنند، البته زیاده‌روی در مصرفشان ممکن است اثرات سو داشته باشد.

این مظالب هم جالبه:

 

آسان ترین درمان سرفه با ترکیب جادویی موز و عسل + فرمول

راز زیبایی پوست صورت تیلور سوئیفت از زبان خودش!

با موی بسته بخوابیم بهتره یا با موی باز؟

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − 1 =

دکمه بازگشت به بالا