داستان

حکایت پیرزن تنها و مهمانی کردن از خدا

حکایت پیرزن تنها و مهمانی کردن از خدا: داستانهای کوتاه و آموزنده دارای نکات پندآموز ارزنده و مفیدی هستند که علاوه بر سر گرم کننده بودن در این شرایط که مشغله ها بسیار زیاد است این مجموعه داستانهای کوتاه بهترین گزینه برای مطالعه هست؛می تواند نکات آموزشی ایی هم داشته باشد.پس با ما در مجله سرگرمی و هوش اهل فان همراه باشید:

نامزد دوماد چه کسی می باشد: آزمون شناسایی نامزد آقا داماد: کدومیک از این دو عروس عصبانی، خانم این آقا دوماد خوش تیپه!

پیرزنی در خواب خدا رو دید و به او گفت خدایا من خیلی تنهام، مهمان خانه من می شوی؟ خدا قبول کرد و به او گفت که فردا به دیدنش می رود . پیرزن از خواب بیدار شد و با عجله شروع به جارو زدن خانه اش کرد رفت و چند نان تازه خرید و خوشمزه ترین غذایی که بلد بود رو پخت. سپس نشست و منتظر ماند….

چند دقیقه بعد درب خانه به صدا در آمد پیرزن با عجله به سمت در رفت و اون رو باز کرد پیرمرد فقیری بود، پیرمرد از او خواست تا به او غذا بدهد پیرزن با عصبانیت سر فقیر داد زد و در را محکم بست نیم ساعت بعد دوباره در خانه به صدا در آمد.

صاحب سگ چه کسی می باشد: آزمون شناسایی صاحب سگ: کدوم یکی از این سه نفر، صاحب سگ بیرون کتابخونه است!؟

پیرزن دوباره با عجله در را باز کرد این بار کودکی که از سرما می لرزید از او خواست که از سرما پناهش دهد پیرزن با ناراحتی در را بست و غرغرکنان به خانه برگشت نزدیک غروب بار دیگر درب خانه به صدا در آمد این بار نیز پیرزن فقیری پشت در بود.

زن از او کمی پول خواست تا برای کودکان گرسنه اش غذا بخرد پیرزن که خیلی عصبانی شده بود با داد و فریاد پیرزن فقیر را دور کرد شب شد و خدا نیامد پیرزن با یأس به خواب رفت و بار دیگر خدا را دید پیرزن با ناراحتی گفت: خدایا، مگر تو قول نداده بودی که امروز به دیدنم خواهی آمد؟! خدا جواب داد: بله، من امروز سه بار به دیدنت آمدم اما تو هربار در را به رویم بستی!

دانش آموز موزمارو پیدا کن: آزمون شناسایی دانش آموز موزمار: به مدیر کمک کن دانش آموزی که الان دعوا کرده رو شناسایی کنه!

پرستار ربات رو گیر بیار: آزمون شناسایی پرستار ربات؛به نظر شما کدوم یکی از این دو پرستار زن یک ربات می باشد!؟

تصویر حکایت پیرزن تنها و مهمانی کردن از خدا

حکایت پیرزن تنها و مهمانی کردن از خدا

کسایی که ادعا دارن ریاضیشون خوبه اینو حل کنن: تست هوش ریاضی معادله اعداد 7: !اگه نتونی این تست ریاضی رو حل کنی، بهتره ابتدایی رو از اول بخونی

نامزد زن رو میتونی پیدا کنی: آزمون شناسایی نامزد زن:تیزبین‌ها در یک نگاه نامزد حقیقی زن را شناسایی می‌کنند!

حکایت پیرزن تنها و مهمانی کردن از خدا

نکته اخلاقی: باید قدر لحظه ها و فرصتها را بدانیم و هرآنچه کار نیک است را تا جایی که از دستمان برمی آید انجام دهیم که حتما آنها نشانه ای از خدا هستند.

خداراگفتم:بگذارجهان راقسمت کنیم؛آسمون مال تو،زمین مال من! خداخندیدوگفت:تو بندگی کن همه دنیا مال تو….من هم مال تو

آنهایی که به بیداری خداوند اعتماد دارند ، راحت تر می خوابند خداوند میفرماید “قبل از خواب دیگران را ببخش  چون من قبل از اینکه بیدار شوید شما را می بخشم.

امیدوارم از مطالعه این داستان کوتاه لذت برده باشید و شما می توانید داستان ها، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش داستان مجله سرگرمی و هوش اهل فان  مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

در اینجا ما قصدمان این است تا مجموعه داستانهای کوتاه و حکایتهای پندآموز را با شما دوستان گرامی به اشتراک بگذاریم .

همچنین می توانید هر روز جدیدترین چالش های سرگرمی را در اهل فان دنبال کنید:

حکایت چیست؟

حکایت نوعی از داستان کوتاه است که در آن درس یا نکته‌ای اخلاقی نهفته است. این درس یا نکته بیشتر در پایان حکایت بر خواننده آشکار می‌شود. شخصیت‌های حکایت حیوانات یا اشیای بی‌جانند. زمانی که حیوانات شخصیت حکایتند، مانند انسان‌ها سخن می‌گویند و احساسات انسانی از خود نشان می‌دهند. یکی از بهترین نمونه‌های حکایت در زبان فارسی را می‌توان در کلیله و دمنه دید.

حکایت‌ها معمولاً طوری نوشته می‌شوند که خواننده به سادگی آن‌ها را درک کند. ادبیاتی را که در حکایت‌ها به کار برده می‌شود، ادبیات تعلیمی می‌نامند.

برخی حکایت‌ها از نسلی به نسل دیگر بازگو می‌شود. بیشتر در حکایت با استعاره از اشیا یا حیوانات، نابخردی انسان در رفتار و منشش به وی نشان داده می‌شود. گاهی حکایت آکنده از طنز یا هزل است.

این رو هم ببینید جالبه:

حکایتی پندآموز از عصبانیت ابلیس!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − شانزده =

دکمه بازگشت به بالا