زیبایی و سلامتتناسب اندام

برنامه کاهش وزن،نکاتی که باید قبل از اتخاذ یک برنامه کاهش وزن در ذهن داشته باشید!

برنامه کاهش وزن: یک نقل قول بسیار حکیمانه و تکان دهنده وجود دارد که می گوید: “همه چیزهای خوب زمان می برد.” در حالی که این نقل قول ممکن است در هر جنبه ای از زندگی یک فرد صادق باشد، به ویژه که در مورد کاهش وزن و مدیریت وزن دقیق و صد در صدی است. بسیاری از مردم خواهان نتایج سریع هستند و اغلب به رژیم های غذایی مد روز و راه حل های سریع متوسل می شوند که پایدار نیستند و همچنین برای سلامتی آنها مضر هستند. بنابراین هنگام اتخاذ یک برنامه کاهش وزن طولانی مدت چه چیزی را باید در نظر داشت ؟ پس با بخش زیبایی و سلامت مجله اهل فان همراه باشید.

این هم جالبه: آزمون شناسایی نوزاد گنگستر: اگر تیزی بگو کدوم یکی نوزاد گنگستر شهر است؟!

برنامه کاهش وزن

فواید کاهش وزن

ممکن است به دلایل مختلفی بخواهید وزن خود را کاهش دهید، درست به دلیل اینکه از درون ظاهر و احساس بهتری داشته باشید یا سالم تر و تناسب اندام داشته باشید. به بیان ساده، افزایش وزن زمانی آشکار می شود که کالری بیشتری نسبت به کالری مصرفی مصرف کنید. بنابراین نیازی به گفتن نیست که وقتی می خواهید وزن کم کنید، باید کالری کمتری نسبت به کالریمصرفی، مصرف کنید.

با این حال، کالری تنها عاملی نیست که باید در نظر گرفته شود، درشت مغذی هایی مانند کربوهیدرات ها، پروتئین و چربی ها نیز باید به یک اندازه اهمیت داده شوند. با رژیم غذایی صحیح، برنامه ورزشی، مکمل ها و شیوه زندگی، می توانید میزان متابولیسم خود را تغییر دهید تا به وزن دلخواه خود برسید.

کاهش وزن چندین مزیت مانند عزت نفس و اعتماد به نفس بالاتر، بهبود تحرک و بدن درد کمتر دارد. همچنین به کاهش فشار خون و کلسترول، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، ایمنی قوی تر ،بهبود سلامت روده ، تقویت عملکرد شناختی و خلق و خو، بهبود مقاومت به انسولین، تنظیم هورمون ها، کاهش شانس ابتلا به دیابت نوع 2 و مواردی از این دست کمک می کند.

اما کاهش وزن، همانطور که در بالا ذکر شد، یک فرآیند طولانی مدت است که نیاز به تعهد و ثبات دارد. موارد زیر برخی از مواردی است که قبل از اتخاذ یک برنامه کاهش وزن طولانی مدت باید در نظر داشته باشید.

نکاتی که باید قبل از اتخاذ یک برنامه طولانی مدت کاهش وزن در نظر داشته باشید

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید قبل از اتخاذ یک برنامه کاهش وزن طولانی مدت به خاطر داشته باشید.

متابولیسم سالم را حفظ کنید

بدون دست زدن به مبحث متابولیسم نمی توان در مورد کاهش وزن صحبت کرد . به هر حال متابولیسم نقش مهمی در کاهش وزن دارد. شاید شنیده باشید که مردم در مورد کاهش متابولیسم با افزایش سن زیاد صحبت می کنند، اما این اصطلاح به چه معناست و چگونه با کاهش وزن مرتبط است؟ خوب، متابولیسم به تمام فرآیندهایی در بدن اشاره دارد که عملکرد طبیعی خود را حفظ می کند.

این شامل فرآیند تجزیه غذا به مواد مغذی ضروری است. کاتابولیسم و ​​سپس استفاده از این مواد مغذی (ویتامین‌ها و مواد معدنی) برای ساخت و ترمیم بافت‌ها که عموماً آنابولیسم نامیده می‌شود. میزان متابولیسم پایه یک فرد با مقدار انرژی که بدن برای انجام کارکردهای اساسی زندگی استفاده می کند، اندازه گیری می شود، به ویژه زمانی که فرد هنوز در حالت استراحت قابل مشاهده است.

جدای از سن، متابولیسم تحت تأثیر دلایل مختلفی مانند اندازه بدن، میزان چربی بدن و ماهیچه های بدون چربی، روزه گرفتن یا گرفتن رژیم های غذایی شیک، استعداد ژنتیکی، سطح فعالیت بدنی، و سیستم هورمونی و عصبی و سایر عوامل است. . درک کلی از متابولیسم نشان می دهد که افرادی که متابولیسم پایینی دارند کالری کمتری می سوزانند و سریعتر وزن اضافه می کنند، در حالی که افرادی که متابولیسم بالایی دارند کالری بیشتری می سوزانند و می توانند غذای بیشتری را بدون انباشته شدن این وزنهای اضافی مصرف کنند.

به زبان ساده، برای حفظ وزن سالم و جلوگیری از افزایش وزن ناسالم، باید میزان متابولیسم خوبی داشته باشید.

به همین دلیل است که داشتن یک رژیم غذایی سالم که شامل خوردن وعده‌های غذایی کنترل‌شده با میان‌وعده‌های هوشمند می‌شود، به کاهش فاصله طولانی بین وعده‌های غذایی و مهار گرسنگی کمک می‌کند و انجام فعالیت بدنی منظم به مدت حداقل 30 دقیقه، همگی به بهبود متابولیسم کمک می‌کنند. همچنین چندین مکمل در بازار وجود دارد که به تسریع سوخت و ساز بدن کمک می کند.

محصولاتی مانند چای سبز ماچا رسمی ژاپنی ، سبزی روزانه ، سرکه سیب ، سرکه سیب با آملا و زردچوبه ، و سرکه سیب با گارسینیا کامبوجیا و قرص های جوشان انار به خوبی متابولیسم را تقویت می کنند.

از یک رژیم غذایی ارگانیک پیروی کنید

برای توضیح مختصرتر، رژیم غذایی ارگانیک رژیمی است که در درجه اول شامل میوه ها و سبزیجات تازه و محصولاتی است که به صورت ارگانیک تولید می شوند. برای اینکه بدانید کدام رژیم غذایی مناسب شماست، مقاله ما را بررسی کنید، ” 4 نوع رژیم غذایی سالم که باید درباره آنها بدانید! “. این باید به شما کمک کند تصمیم بگیرید! شما همچنین می توانید برنامه غذایی خود را بر اساس نیازهای تغذیه ای و اهداف کاهش وزن خود تنظیم کنید.

در حالت ایده آل، رژیمی را انتخاب کنید که متابولیسم را تقویت می کند و روند کاهش وزن را تسریع می بخشد که شامل غذاهای غنی از فیبر رژیمی است. اگر رژیم غذایی شما حاوی مقدار کافی فیبر نیست، پس از مکمل‌هایی استفاده کنید که شامل پری بیوتیک‌هایی مانند اینولین، تفاله سیب، ریشه کاسنی، FOS (فروکتوالیگوساکارید) است.یا فیبر غذایی محلول با سوپرغذاهای ارگانیک خام از غلات کامل، حبوبات، دانه‌ها، میوه‌ها و ادویه‌ها که باکتری‌های مفید روده را تغذیه می‌کنند.

برنامه کاهش وزن-1

کنترل اندازه بخش

البته رژیم غذایی سالمی مصرف کنید که شامل فیبر رژیمی، گوشت و ماهی بدون چربی، میوه ها و سبزیجات تازه و همچنین غلات کامل سرشار از مواد مغذی ضروری، کم کربوهیدرات های تصفیه شده، شکر، غذاهای سرخ شده و گوشت قرمز و مقدار زیادی از غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مانند سبزیجات برگ سبز، انواع توت ها، مرکبات و موارد مشابه.

با این حال، این فقط در مورد آنچه مصرف می کنید نیست، بلکه در مورد اینکه چقدر می خورید نیز باید توجه شما را جلب کند. فقط کافی است اندازه وعده های خود را کنترل کنید تا به خودتان اجازه دهید بدون آن همه احساس گناه و شرم چیزی را که می خواهید بخورید بخواهید. علاوه بر این، با کمک روش کنترل سهم، می‌توانید تمام وعده‌های غذایی اصلی خود را در طول روز به وعده‌های کوچک تقسیم کنید، که نه تنها شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد، بلکه متابولیسم شما را افزایش می‌دهد و کالری دریافتی شما را کنترل می‌کند.

به طور منظم تمرین کن

وقتی صحبت از کاهش وزن و مدیریت وزن می شود، هیچ میانبری وجود ندارد. هر دو رژیم غذایی و ورزش دست به دست هم می دهند تا به کاهش وزن سرسخت و حفظ سلامت و تناسب اندام کمک کنند. آنها روشی سالم‌تر برای کاهش وزن نسبت به همه آن رژیم‌های معمولی هستند که با کمبود مواد مغذی، تأثیر نامطلوبی بر سلامت و تندرستی شما می‌گذارند.

به همین دلیل است که عرق کردن روی تردمیل یا انجام هر گونه فعالیت بدنی که می خواهید حداقل 30 تا 45 دقیقه در روز به شما کمک می کند تا در مسیر اهداف کاهش وزن خود بمانید.ورزش همچنین به ترشح اندورفین و دوپامین در مغز کمک می‌کند، که خلق و خوی شما را تقویت می‌کند و به شما کمک می‌کند در برنامه‌های روزمره خود، از جمله برنامه غذایی خود، با انگیزه بمانید.

با مکمل های خود منظم باشید

تعادل رژیم غذایی، ورزش و مکمل زمانی که سفر کاهش وزن خود را آغاز می کنید مهم است، به خصوص اگر می خواهید یک سفر سالم باشد. هنگامی که مولتی ویتامین های خود را به طور منظم در کنار یک رژیم غذایی سالم و رژیم ورزشی مصرف می کنید ، از احتمال هر نوع کمبودی جلوگیری می کنید. علاوه بر این، می‌توانید مکمل‌هایی مصرف کنید که می‌توانند به افزایش متابولیسم و ​​سطوح انرژی شما کمک کنند، مانند مواردی که در بالا ذکر شد تا به روند کاهش وزن و مدیریت وزن کمک کنند.

هیدراتاسیون مناسب

آب نقش مهمی در مسیر کاهش وزن شما دارد و بدون کالری است، در واقع به شما کمک می کند کالری بیشتری بسوزانید، همچنین اگر قبل از غذا مصرف شود، می تواند اشتهای شما را سرکوب کند و از گرسنگی جلوگیری کند. هنگامی که نوشیدنی ها و آبمیوه های شیرین خود را با آب جایگزین می کنید، به علاوه راهی موثر برای کاهش مصرف شکر و کالری خود پیدا می کنید. نوشیدن آب همچنین به افزایش متابولیسم و ​​بهبود هضم کمک می کند که همگی به کاهش وزن کمک می کنند.

پروتئین بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

شما اغلب می بینید که افرادی که می خواهند وزن کم کنند، از رژیم غذایی کم کربوهیدرات و کم چرب استفاده می کنند. همچنین می بینید که آنها پروتئین بیشتری برای جایگزینی کربوهیدرات در بشقاب خود اضافه می کنند. این به این دلیل است که پروتئین به کاهش هورمون گرسنگی کمک می کند و در عین حال هورمون های سیری متعددی را تقویت می کند.

این در نهایت منجر به کاهش شدید گرسنگی می شود. شاید به همین دلیل است که پروتئین یک ماکرو ضروری است که به کاهش وزن کمک می کندو شما می توانید به طور خودکار کالری کمتری مصرف کند.

کسانی که روزانه مقادیر کافی پروتئین مصرف نمی کنند می توانند برای تامین نیاز روزانه خود به مکمل پودر پروتئین متوسل شوند. و چه چیزی بهتر از پروتئین گیاهی!این یک راه حل عالی برای تمام مشکلات پروتئینی شما است .

به طور خلاصه

کاهش وزن یک رویکرد یک اندازه مناسب برای همه نیست. برنامه های غذایی، تمرین های ورزشی و مکمل های زیادی وجود دارد تا بتوانید تشخیص دهید کدام یک برای شما مفید است. با این حال، مهمترین چیز یافتن راه هایی برای متعهد ماندن به یک سبک زندگی و عادات سالم است که به کاهش وزن و سلامتی شما کمک کند.

هنگامی که در مسیر کاهش وزن متعهد و ثابت بمانید، به تدریج شاهد بهبود متابولیسم، تنظیم هورمون‌ها و بهبود هضم خواهید بود که همه اینها به تبدیل شدن به نسخه سالم‌تر و شادتر از خود کمک می‌کند. امیدواریم نکات و راه های ذکر شده به شما کمک کند تا در مسیر اهداف سلامتی و تندرستی خود به روشی ایمن و پایدار بمانید.

این مطالب را هم بخوانید:

رژیم غذایی با سبزیجات سبز!چرا باید سبزیجات سبز بیشتری در رژیم غذایی خود داشته باشیم؟

برای داشتن پوستی سالم این 12 غذا را بخورید

21

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + هفت =

دکمه بازگشت به بالا