سبک زندگیرابطه و ازدواج

چگونه رابطه زن مسن و مرد جوان را مدیریت کنیم؟دلایل دو طرف و توصیه‌ها

چگونه رابطه زن مسن و مرد جوان را مدیریت کنیم؟ معمولا درباره ازدواجی که زن بزرگتر از مرد است، اختلاف‌نظرهایی وجود دارد. برخی فکر می‌کنند این کار نوعی هنجارشکنی اشتباه است و برخی دیگر معتقدند که در مقوله ازدواج سن فقط یک عدد است و بعضی از معیارها از سن مهم‌ترند. شما جزو کدام دسته‌اید؟ در این مقاله، درباره دلایل زن و مرد برای شروع رابطه‌ای که در آن زن بزرگتر از مرد است صحبت و توصیه‌هایی به هرکدام می‌کنیم. با مجله اهل فان همراه باشید.

این هم جالبه: آزمون شناسایی نوزاد گنگستر: اگر تیزی بگو کدوم یکی نوزاد گنگستر شهر است؟!

دلایل مردان برای رابطه با زن بزرگ‌تر از خودشان

۱. این زنان ثبات عاطفی دارند

مرد جوانی که چندین رابطه عاشقانه پرچالش را پشت‌سر گذاشته است، فقط دنبال زنی است که ثبات عاطفی داشته باشد. ثبات عاطفی زنان بزرگ‌تر برای مردان جوان بسیار جذاب است. اگرچه همه زنان جوان‌تر دچار بی‌ثباتی عاطفی نیستند، این طرز فکر برای مردان شکل گرفته است.

به‌نظر مردان جوان، زنان بزرگ‌تر از خودشان می‌دانند از رابطه چه می‌خواهند و این باعث می‌شود با رفتارهای متناقض آنها را آزار ندهند. رابطه رضایت‌بخش و شفاف با این زنان همان چیزی است که مردان جوان‌تر می‌خواهند.

۲. اعتمادبه‌نفس مردان را افزایش می‌دهند

برای مردان جلب‌توجه زن بزرگ‌تر از خودشان باعث افتخار است. وقتی زنی بزرگ‌تر با تجربه، تعاملات و هوش بیشتر مردی را به‌اندازه کافی جذاب می‌داند که بتواند با او رابطه برقرار کند، اعتمادبه‌نفس آن مرد را افزایش می‌دهد.

وقتی دوستانش از او می‌پرسند که چگونه توانسته چنین زنی را جذب کند، با افتخار از این دستاورد صحبت می‌کند. این گفت‌وگو چیزی است که هر مردی آرزوی آن را دارد.

۳. سبک زندگی دلخواهشان را دارند

برای مردانی که علاقه‌ای به بچه‌داشتن و تربیت کودک ندارند، ممکن است رابطه با زن بزرگ‌تر از خودشان ایدئال‌ترین راه‌حل باشد. زنان بزرگ‌تر به‌احتمال زیاد این فصل از زندگی خود را به پایان رسانده‌اند یا در حال اتمام آن هستند. این باعث می‌شود که توجه آنها مختص مرد جوان باشد و این برای مرد بسیار خوشایند است.

۴. تجربیات مفیدی دارند

برخی از مردان جوان به‌دنبال خرد و دانشی هستند که در زندگی خود آن را به دست نیاورده‌اند. احتمالا زنان مسن‌تر از همتایان جوان خود تجربه کار و زندگی بیشتری دارند. این زنان منبع دانش و خردند و می‌توانند درس‌های زیادی به مردان بدهند. زنان بزرگ‌تر تجربیات و دانش و خردشان را در اختیار مردان قرار می‌دهند و در گذر از چالش‌های سخت زندگی به آنها کمک می‌کنند.

ممکن است زنان جذب انرژی یا شور و شوق زیاد مردان جوان شوند، اما مردان جذب قدرت و توانایی‌های این زنان می‌شوند.

۵. رابطه‌ای پویا و متفاوت را تجربه می‌کنند

مردان عادت دارند مسئولیت را بر عهده بگیرند و به‌عنوان رئیس خانه در روابط عمل کنند. اما معمولا در رابطه با زن بزرگ‌تر این‌طور نیست، چون این زنان برای ایفای هر نقشی در رابطه، اعتمادبه‌نفس و استقلال مالی بیشتری دارند.

برای مردان جوان‌تری که علاقه‌مند به تجربه روابط با دیدگاهی متفاوت‌اند، زن بزرگ‌تر می‌تواند جفت مناسبی باشد.

۶. فرصتی برای رشد و آزادی مردان ایجاد می‌شود

هیچ زنی نمی‌خواهد با مردی نابالغ در ارتباط باشد، اما زنان مسن‌تر مشکلاتی را که مردان با آنها مواجه می‌شوند به‌خوبی درک می‌کنند. آنها در برخی مسائل از زنان جوان‌تر درک بیشتری دارند و این همان چیزی است که مردان می‌خواهند. آنها به زنی نیاز دارند که مدام بابت بیرون‌ماندن تا دیروقت و سفر به خارج از شهر با دوستانشان با آنها بحث و جدل نکند.

مردان می‌گویند در رابطه با زنان جوان، مدام باید برای موضوعات مختلف جواب پس بدهند و بحث کنند، اما در رابطه با زنان بزرگ‌تر این خبرها نیست. آنها قدردان فضایی هستند که زنان مسن‌تر به آنها می‌دهند. این نشان‌دهنده حس اعتمادی است که مردان جوان‌تر آن را می‌خواهند، اما با ازدواج با دختر کوچکتر از خود دریافت نمی‌کنند.

۷. علایق و خواسته‌های جنسی آنها مشخص است

زنان بزرگ‌تر علایق و ترجیحات جنسی مشخصی دارند و در رابطه جنسی تسلط دارند؛ مردان جوان‌تر خواهان همین تسلط هستند. علاوه بر این، ممکن است زنان بزرگ‌تر چیزهای بیشتری درباره لذت‌بردن از رابطه جنسی بدانند و این فرصتی برای مرد ایجاد می‌کند که از این تجربیات و اطلاعات بهره‌مند شود.

۸. زنان بزرگ‌تر اعتمادبه‌نفس فوق‌العاده‌ای دارند

زنان مسن‌تر با اعتمادبه‌نفس رفتار می‌کنند. طرز صحبت‌کردن، گوش‌دادن و راه‌رفتن آنها اعتمادبه‌نفسشان را فریاد می‌زند. این زنان سعی نمی‌کنند کسی را متقاعد کنند، چون به خودشان و توانایی‌هایشان اعتقاد دارند. مردان در هر سنی جذب این ویژگی می‌شوند. آنها زنی را می‌خواهند که به‌دنبال تأیید دیگران نباشد. این میزان از اعتمادبه‌نفس، مردان جوان‌تر را ترغیب می‌کند که این زنان را به دست بیاورند.

دلایل زنان برای رابطه با مرد کوچک‌‌تر از خودشان

 

۱. سازگاری جنسی بهتری دارند

سن بیشتر زنان با تجربه بیشتر همراه است. خانم‌های بزرگ‌تر معمولا می‌دانند از رابطه‌شان چه می‌خواهند، راهکار مسائل چیست و از چه چیزهایی باید در طول رابطه جنسی اجتناب کرد.

ارتباط با مرد کوچک‌تر امتیازی مثبت برای زندگی جنسی زن بزرگ‌تر محسوب می‌شود. در حالی که مردان جوان هنوز در مرحله درک بدن زن هستند، زنان بالغ می‌توانند راهنمایی‌های تخصصی متناسب با نیازهای دقیقشان را ارائه دهند.

از نظر زنان بزرگ‌تر، مردان جوان‌تری که معمولا در اوج سلامت جسمانی خودند، شریک جنسی پرانرژی‌تری هستند.

2. مردان جوان ماجراجوترند

مردان جوان‌تر مهارت‌های سرگرم‌کننده جدیدتری برای معاشرت دارند، دنبال نوآوری‌های جنسی هستند و در کل امروزی‌ترند. ترکیبی از جوانی و طرز فکری که همچنان در حال تغییر و پیشرفت است، مردان جوان را به انتخابی جذاب

برای زنانی تبدیل می‌کند که به دنبال تجربه بیشتر در زندگی هستند.

۳. پویایی رابطه تغییر می‌کند

شاید زن در رابطه گذشته‌اش نقش‌های سنتی زیادی را بر عهده گرفته باشد که واقعا علاقه‌ای به آنها نداشته است. این زنان در رابطه با مردان کوچک‌تر از خودشان معمولا از نظر مالی موفق‌ترند و این باعث می‌شود بتوانند با این مردان بسیاری از نقش‌های سنتی خود را تغییر بدهند.

توصیه‌هایی برای زنان در رابطه زن بزرگتر از مرد

 

چگونه رابطه زن مسن و مرد جوان را مدیریت کنیم؟

۱. از افکار منفی پرهیز کنید و نترسید

سعی کنید خودتان را از هرگونه افکار منفی و تعصب رها کنید، تنها در این صورت می‌توانید انتظار داشته باشید که دیگران این رابطه را بپذیرند. سن بیشتر خودتان را مانعی برای شروع رابطه ندانید. شما تجربیات زیادی دارید که هر مردی خواهان یادگیری آنهاست.

۲. معشوق او باشید نه مادرش

گاهی به‌دلیل داشتن سن و تجربیات بیشتر، ممکن است مراقبت‌هایی را انجام دهید که خیلی به مذاق همسرتان خوش نیاید. به یاد داشته باشید که شما معشوق و همسر این مرد هستید نه مادر او، پس مانند همسر رفتار کنید. نگرانی‌ها و دغدغه‌هایتان را مانند همسر بیان کنید نه مثل مادری که نگران فرزندش است.

۳. به نظرات دیگران بیش از حد حساس نباشید

در دنیای ایدئال، شما مجبور نیستید به هیچ سؤالی درباره رابطه با مرد جوان‌تر از خودتان پاسخ بدهید، اما متأسفانه ما در دنیای ایدئال زندگی نمی‌کنیم. بنابراین برای مواجهه با اختلاف‌نظرهای دیگران آماده باشید. به خود و شریک زندگی‌تان اطمینان داشته باشید و اگر انتقادی به شما شد، بیش از حد حساس نشوید. نقدهای بی‌اساس را نادیده بگیرید.

توصیه‌هایی برای مردان در رابطه با زن بزرگتر

۱. به خرد زن احترام بگذارید

ما در قرن بیست‌ویکم زندگی می‌کنیم. مرد باشید و بپذیرید این کاملا طبیعی است که یک زن بیشتر از شما بداند. اگرچه سن لزوما معیاری برای عاقل‌بودن نیست، زن بزرگ‌تر از شما به‌احتمال زیاد تجربیات بیشتری دارد و ممکن است از نظر شغلی و مالی از شما وضعیت پایدارتری داشته باشد. اجازه ندهید مَنیّت رابطه شما را خراب کند.

زنان بزرگ‌تر معمولا برای زمان خود ارزش قائل‌اند و اهمیت زمان را درک می‌کنند. این پایه‌ای قوی است که می‌توان از آن برای ایجاد رابطه‌ای شادی‌بخش استفاده کرد. زنان بزرگ‌تر علاقه‌ای به هدردادن وقت با موضوعات بی‌اهمیت ندارند. آنها دنبال این هستند که شاد باشند و با همسرشان بیشترین استفاده را از زندگی ببرند.

۲. به کلیشه‌های جامعه بها ندهید

سن‌گرایی در روابط یکی از هنجارهای جامعه ماست. ما باورهای دیرینه خاصی درباره روابط و سن داریم، اما اگر وارد رابطه با زنی بزرگ‌تر از خودتان شده‌اید و می‌خواهید شاد باشید، نباید به این باورها بها بدهید.

۳. خیلی درباره سن صحبت نکنید

ممکن است بخواهید به همسرتان اطمینان بدهید که سن برایتان مهم نیست، اما احتمالا در این فرایند نهایتا کاری می‌کنید که او دقیقا احساسی برعکس این داشته باشد. به‌جای تمرکز روی سن و تفاوت‌ها، روی علایق مشترکتان و چیزهایی که دوست دارید، تمرکز کنید.

سؤالات رایج درباره ازدواج زن بزرگتر از مرد

– آیا ممکن است سن بیشتر زن باعث ایجاد مشکل در رابطه شود؟

رابطه سالم با سن تعریف نمی‌شود، اما بلوغ عاطفی هر ۲ طرف مهم است. زن و مرد باید به این حد از بلوغ رسیده باشند که بتوانند به‌خوبی با هم ارتباط برقرار کنند و از پس مشکلات بربیایند. اگر هر ۲ طرف به این بلوغ رسیده باشند، سن مشکلی ایجاد نمی‌کند.

– چطور رابطه‌ای سالم و شادی‌بخش داشته باشیم؟

هنگام تصمیم‌گیری برای شروع رابطه، اولویت شما باید ایجاد سالم‌ترین و شادترین رابطه ممکن باشد. برای ایجاد رابطه شادی‌بخش و سالم این راهکارها مفیدند:

گذراندن زمان باکیفیت باهم؛
برقرارکردن ارتباط راحت و صادقانه؛
حفظ صمیمیت در رابطه؛
قدردانی متقابل؛
حفظ احترام به یکدیگر.

– نتیجه نظرسنجی‌ها و آمارها درباره رابطه زن بزرگتر از مرد چیست؟

طبق یکی از نظرسنجی‌ها، ۸۱درصد از زنان مسن تمایل دارند با فردی ۱۰ سال کوچک‌تر از خودشان قرار بگذارند و نزدیک به ۹۰درصد از مردان علاقه‌مند به قرار ملاقات با زنی ۱۰ سال بزرگ‌تر از خودشان هستند. این یعنی زنان و مردان بیشتر از آنچه دیگران فکر می‌کنند، خواهان چنین رابطه‌ای هستند.

سخن پایانی

اگر ۲ فرد بزرگ‌سال به‌رغم اطلاع از چالش‌های رابطه، با رضایت قلبی چنین رابطه‌ای را شروع کنند، به‌احتمال زیاد این رابطه‌ موفقیت‌آمیز خواهد بود.

رابطه‌داشتن در هر سنی باید تجربه‌ای لذت‌بخش و صمیمی باشد. این یعنی اگر ۲ نفر برای باهم‌بودن معیارهای اصلی و مهم را داشتند، سن عددی بیش نیست. رابطه باید امن‌ترین و سازگارترین فضا برای شکوفایی عشق باشد، پس به‌جای تمرکز بر تفاوت سنی، به معیارهای مهم‌تر توجه کنید.

این مورد را هم بخوانید:

اولین برداشت در یک رابطه عاشقانه: شروع خوب برای یک رابطه سالم

چگونه ابراز علاقه مندی خود را نشان می دهید!5 راهکار برای شروع رابطه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 4 =

دکمه بازگشت به بالا