سبک زندگیرابطه و ازدواج

اولین برداشت در یک رابطه عاشقانه: شروع خوب برای یک رابطه سالم

اولین برداشت در یک رابطه عاشقانه چگونه تأثیر می گذارد: وقتی برای اولین بار با کسی ملاقات می کنید، نمی توانید بفهمید که آن شخص فقط یک آشنا در آینده خواهد بود یا کسی که تأثیر عمیقی بر زندگی شما خواهد داشت. عوامل زیادی وجود دارد که ممکن است بر نحوه درک شما از این شخص و اینکه آیا مایلید او را بهتر بشناسید تأثیر می گذارد.پس با مجله اهل فان در سبک زندگی همراه باشید.

این هم جالبه: تست هوش سوتفاهم: اگه تیزی بگو کدوم زن داره اشتباه می کنه؟!

اولین برداشت در یک رابطه عاشقانه چگونه  تأثیر می گذارد؟

آیا اولین تاثیر در یک رابطه مهم است؟

از آنجایی که این نظر اولیه تعیین می کند که آیا تصمیم دارید رابطه نزدیک تری با فرد جدید دنبال کنید یا نه، اغلب بسیار مهم است. نادیده گرفتن برداشت های اولیه معمولاً سخت است، بنابراین افراد ممکن است فقط همین یک فرصت را داشته باشند تا پایه و اساس یک رابطه را تشکیل دهند. این در حالی است که اگر با فرد جدید رابطه برقرار کنید، هیچ تضمینی که یک پیوند رضایت بخش ایجاد شود،نیست.

تاثیر اولیه در یک رابطه چقدر مهم است؟

تا زمانی که اطلاعات قابل اعتماد دیگری در مورد آن شخص نداشته باشید، کل برداشت خود از او را بر اساس اولین برداشت در اولین ملاقات خود قرار دهید. جای تعجب نیست که این عامل تعیین کننده در مورد نزدیک شدن یا عدم نزدیک شدن به آنها خواهد بود. این بدان معنی است که این نظرات اولیه تأثیر زیادی در شروع رابطه دارند. با این حال، آنها از این هم فراتر می روند.

همچنین ممکن است عواقب گسترده تری داشته باشند اگر فردی متوجه شود که شریک زندگی او انتظارات اولیه او را برآورده نکرده است. گاهی اوقات، شکست رابطه در انجام این تصویر ایده آل ممکن است منجر به پایان رابطه شود.

اولین برداشت ها چگونه شکل می گیرند؟

افراد معمولاً اولین برداشت های خود را در عرض چند ثانیه و بدون فکر کردن به آن شکل می دهند. اگرچه ممکن است متوجه این موضوع نباشند، اما حس درونی شخصیت آنها در ارتباط است، سیگنال‌های ظریف را تشخیص می‌دهد و نظر های جدیدی را در رابطه با این ملاقات شکل می‌دهد.

عوامل زیادی در شکل‌گیری اولین تأثیرات، از جمله تأثیرات اجتماعی، فرهنگی و شخصی نقش دارند. جدای از توجه به آنچه که این عوامل بازگو می کنند، نشانه های غیرکلامی نقش مهمی در شکل دادن به نظر شخصی دارند. به عنوان مثال، کسی که لبخند می زند و زبان بدن باز نشان می دهد (بازوها و پاهای غیرصلیب شده)، احتمال بیشتری دارد که تأثیر خوبی بگذارد. مردم اغلب نسبت به کسانی که به طور معمول جذاب و خوش لباس هستند، نظر مثبت دارند.

همچنین تمایل به شکل‌گیری ادراکات مثبت از کسانی که اشتراک خاصی با ما دارند، وجود دارد. به عنوان مثال، افراد می توانند به سلیقه خود در موسیقی یا فیلم، حس مشابه، یا علایق یا ویژگی مشترک دیگری وابسته شوند.

اولین برداشت در یک رابطه عاشقانه-1

چرا ما اولین تاثیر خود را در یک رابطه حفظ می کنیم؟

همانطور که رابطه پیشرفت می کند و شرکا یکدیگر را بیشتر می شناسند، اغلب متوجه می شوند که اولین برداشت آنها از یکدیگر اشتباه بوده است. از آنجایی که آنها اغلب تصاویر ایده آلی از شریک زندگی خود دارند،که این تصاویر در دراز مدت پایدار نیستند.

برای مثال، ممکن است یک فرد در ابتدا به طبیعت مصمم و صریح شریک زندگی خود کشیده شود. سپس، با گذشت زمان، آنها ممکن است شروع به فکر کردن به آن ویژگی ها به عنوان یک فرد کنجکاو و سخت گیر کنند. یا، کسی در ابتدا می تواند شخصیت آسان شریک خود را تحسین کند تا از عدم مسئولیت پذیری خود ناامید شود.

این ویژگی ها ،ناهماهنگی شناختی ایجاد می کند. این احساس ناراحتی زمانی اتفاق می افتد که کسی متوجه چیزی شود که با باورهای موجود او در تضاد است. معمولاً پذیرفتن اینکه آنها در مورد شخص دیگر قضاوت نادرست داشته اند دشوار است و افراد از تاکتیک های مختلفی برای مقابله با این درک استفاده می کنند.

یکی از استراتژی هایی که مردم استفاده می کنند انکار کردن است. آنها ممکن است به سادگی از پذیرش حقیقت امتناع ورزند و تا زمانی که می توانند تصویر شریک خود را با اراده قوی به جای زورگویی حفظ کنند. راه دیگر برای مقابله با ناهماهنگی سرزنش کردن است. شخص، شریک زندگی را متهم می کند که او را ناامید کرده است. در نهایت، برخی از مردم متوجه می شوند که این عمل را انجام داده اند و تعیین می کنند که آیا این یک رابطه شکننده است یا چیزی که می توانند با آن زندگی کنند. این سالم ترین استراتژی برای ادامه رابطه می توانند اتخاذ کنند.

آیا اولین برداشت ما از یک شریک بالقوه درست است؟

بسته به شرایط خاص، ممکن است باشد،یا نباشند. با این حال، اکثر مردم تمایل دارند در همان ابتدای رابطه خود آنطور که در ذهنشان آرزو دارند ،آنگونه ببینند.

این دیدگاه های ایده آل از شریک زندگی شما به تازگی و هیجان یک رابطه جدید تقویت می شود. وقتی این احساسات از بین رفت، می توانید به درک عمیق تری از شریک زندگی به عنوان یک شخص برسید،که این باعث از بین رفتن برخی از توهمات در مورد شریک زندگی شما می شود، همچنین فرصتی برای شما برای نزدیک شدن، درک بهتر یکدیگر و تقویت به عنوان یک زوج شود.

همه چیز به این است که با خودتان صادق باشید و به احساسات و افکارتان اعتماد کنید. اگر متوجه شدید که چیزی وجود دارد که شما را در رابطه تان به اشتباه می اندازد، بهتر است آن را بپذیرید و بررسی کنید. ممکن است متوجه شوید که حتی اگر شریک زندگی شما انتظارات اولیه شما را برآورده نمی کند، ممکن است بتواند روی آن کار کند یا چیز ارزشمندتری را برای شما فراهم کند. از طرف دیگر، ممکن است تصمیم بگیرید که این رابطه را ادامه دهید و یا ممکن است به دنبال فرد دیگری برای گزینه ازدواج باشید.

این را هم بخوانید:

چگونه ابراز علاقه مندی خود را نشان می دهید!5 راهکار برای شروع رابطه

تلاش برای رابطه عاشقانه!برای بدست آوردن عشق کدام یک بیشتر تلاش میکند؟

منبع:lovetopivot.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

دکمه بازگشت به بالا