فرهنگ و هنر

نگار استخر عروسک گردان سنجد بعد از 32 سال و مهاجرت به آمریکا+ عکس شوهر و دختر چشم رنگی

نگار استخر یا خاله سنجد عروسک گردان و بازیگر و طراح صحنه ایرانی در سال ۱۳۴۹ در شیراز به دنیا آمده است. همه نگار استخر را با برنامه سنجد به خاطر دارند.

سنجد نام یک شخصیت عروسکی به عروسک گردانی و صداپیشگی نگار استخر است که برای اولین بار در سال ۱۳۷۱ در برنامه «سنجد» و آخرین بار در سال ۱۳۹۴ در مجموعه «سنجد خبرنگار» نقش آفرینی کرد.

سنجد پسر بازیگوشی است که به خبرنگاری در موضوعات مختلف می‌پردازد. این عروسک در برنامه خندوانه هم به عنوان مهمان حضور یافته‌است. در بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان بیوگرامی نگار استخر و تصاویر جدید او به همراه همسر و دخترش را مشاهده کنید. با مجله اهل فان همراه باشید.

بیوگرافی نگار استخر یا خاله سنجد

او در سال ۱۳۴۹ در شیراز به دنیا آمده است. تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد گرفته است.

بیوگرافی نگار استخر 1

شروع فعالیت سینمایی و هنری

خانم استخر با عروسک سنجد مشهور شد. وی عروسک گردان عروسک برنامه کودک و نوجوان به نام سنجد بود که بسیار در دهه های هفتاد و هشتاد معروف و مشهور و نزد مردم و بچه ها محبوب بود‌. عروسک گردان سنجد در ۱۳۷۷ کارش را با طراحی صحنه و لباس فیلم سینمایی شهر زنان آغاز کرده است.

یک سال بعد کارگردانی فیلم زن غرغرو را به عهده گرفت. سپس وارد کار کودک و نوجوان و عروسک گردان سنجد شد که اوج شهرتش محسوب می شد.
این عروسک معرف وی به مردم و مخاطبان تلویزیون شد. سنجد از جمله برنامه هایی بود که بسیار طرفدار داشت و از محبوبترین عروسک های دهه هفتاد بود‌.

دختر-نگار-استخر

علت کم کاری

خانم استخر درباره علت کم کاری در حرفه بازیگری و سینما گفته است که من بعد از شهرت و محبوبیت بیش از اندازه سنجد کاری در حد و اندازه بازی نکردم و همه مرا با سنجد می شناختند و به همین نام صدا می کردند.

شوهر-نگار-استخر

ازدواج و همسر

نگار استخر سال ها پیش ازدواج کرده و یک دختر به نام نارگل دارد.

فیلم ها و سریال های عروسک گردان سنجد

چشمان سیاه
صورتی
برنامه کودک سنجد
سام و نرگس
آقای رئیس جمهور
آخر بازی
شهر زنان
زن غرغرو
که در همه آن ها طراح صحنه و لباس بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 15 =

دکمه بازگشت به بالا