فرهنگ و هنر

سلما مصری بازیگر فیلم بازمانده کنار خانواده اش در 66 سالگی+ عکس و بیوگرافی

بیوگرافی سلما مصری: این بازیگر در ۱۸ ژانویه ۱۹۵۸ میلادی در سوریه به دنیا آمد. او در خانواده ای هنرمند بزرگ شد و پدربزرگش عمرالنقشبندی نوازنده معروف عود بود. او راه هنر را از طریق برنامه های کودک آغاز کرد. وی به خاطر علاقه به بازیگری، شغل وکالت را کنار گذاشت،. او در 29 نوامبر 1976 به سندیکای هنرمندان پیوست و در بسیاری از آثار بین سینما، تئاتر و تلویزیون شرکت کرد. سلما المَصری به دوران طلایی درام سوریه تعلق دارد. بازی سلما مصری در نقش سفیه در فیلم بازمانده باعث شهرت وی شد. در بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان بیوگرافی سلما مصری و تصاویر جدید خانوادگی او را مشاهده کنید. با مجله اهل فان همراه باشید.

بیوگرافی سلما مصری 1
پسران سلما مصری

بیوگرافی سلما مصری

در سال ۲۰۰۵ میلادی در جشنواره بین المللی سینمای سوریه، مراسم بزرگداشتی برای او برگزار کردند. سلما در ۳۴ سالگی همسر خود که کارگردانی به نام شکیب غنام بود را از دست داد و بیوه شد. وی دو پسر به نام‌های هانی و دانی دارد که یکی از آنها کارگردان و دیگری بیزینس‌من است.

بیوگرافی سلما مصری
سلما مصری و شوهر دومش مصطفی آغا روزنامه نگار معروف عرب

پس از مرگ شکیب غنام، برای مدت کوتاهی با مصطفی آقا، روزنامه نگار سوری ازدواج کرد ولی ازدواج آنها تنها 60 روز به طول انجامید و آنها بدون بچه دار شدن از هم جدا شدند. سلما در بیانیه ای مبنی بر اینکه از ازدواج خود با آقا پشیمان نیست، اظهار داشت: من مشکلی ندارم، ما با هم دوست هستیم، اما فعلا ارتباطی بین ما وجود ندارد.

بیوگرافی سلما مصری 3

صحبت های سلما مصری درباره سریال بازمانده

سلما مصری سابقه حضور در فیلم “بازمانده” را به عنوان بازیگر در کارنامه هنری خود دارد. «سلما المصری» درباره حس خودش درباره حضورش در فیلم «بازمانده» خصوصا یکی از صحنه‌های فیلم که پشت قطار مانده و آیه‌الکرسی را زمزمه می‌کند گفت: این فیلم حدود 22 سال پیش ساخته شد، آن موقع آقای داد وقتی سناریو را به من داد گفت: کدام نقش را دوست داری بازی کنی؟

بیوگرافی سلما مصری 4

من نقش «سفیه» را انتخاب کردم که آقای داد گفتند سن شما برای این نقش کم است و شما علاوه بر سن، همچنین از لحاظ فیزیکی هم مناسب این نقش نیستید. که با اصرار من به این نتیجه رسیدیم که با گریم سنگین و تمرین های بدنی طاقت‌فرسا می‌توانیم به این تولید برسیم، که همین‌طور هم شد. بسیار آن روزها به من سخت گذشت ولی تجربه شیرینی بود.

بازیگر فلم بازمانده همچنین ادامه داد: درباره آن صحنه ایستگاه قطار باید بگویم: قرائت آیه‌الکرسی در آن صحنه را خودم به مرحوم آقای داد پیشنهاد دادم، همان طور که به ایشان هم گفته بودم ما برای حفظ خودمان و فرزندانمان این آیه را زیاد می‌خوانیم؛ که ایشان هم قبول کردند و پذیرفتند. در واقع خوشحال بودم نقش زنی را بازی می‌کنم که خودش را برای یک کودک مظلوم قربانی و فدا می‌کند.
بیوگرافی سلما مصری 5
سلما مصری به همراه یکی از پسرانش با نوه و عروسش

جوایز و افتخارات

– مدال طلا 1985 از سندیکای هنرمندان سوریه.
– جایزه بهترین بازیگر زن در سال 1983 در جشنواره اتحادیه رادیو و تلویزیون عرب در تونس.
– جایزه طلایی برای تعالی و خلاقیت از سندیکای هنرمندان در سال 1999.
– جایزه بهترین بازیگر زن در جشنواره تلویزیونی قاهره برای سریال «شتر» در سال 1999.
– جایزه اهدایی از باشگاه آمریکایی سوریه در لس آنجلس در سال 2000.
– جایزه افتخاری کاراکالا در جشنواره فیلم الجزایر.
– تجلیل از اتحادیه تولیدکنندگان عرب از اتحادیه کشورهای عرب 2007.
– جایزه جشنواره فیلم دمشق 2005.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 14 =

دکمه بازگشت به بالا