زیبایی و سلامتدرمان خانگی

درمان پوست مرغی با روش های خانگی و طبیعی + 8 راهکار معجزه آسا

درمان پوست مرغی: بیماری پوست مرغی یا کراتوز پیلاریس (Keratosis pilaris) یک بیماری پوستی شایع است که باعث ایجاد برجستگی‌های کوچک و خشک روی پوست می‌شود. این برجستگی‌ها معمولاً در قسمت‌های بالای بازوها، ران‌ها، گونه‌ها و باسن دیده می‌شوند. با یک درمان خانگی از بخش زیبایی و سلامت مجله اینترنتی اهل فان همراه باشید.

این هم مفیده: چرا باید خیار را در رژیم غذایی خود قرار دهید!؟

علت پوست مرغی

 

درمان پوست مرغی-2

علائم کراتوز پیلاریس جوش های کوچکی است که در پوست های روشن به رنگ پوست یا قرمز، و در پوست های تیره به رنگ قهوه ای ایجاد می شوند. علت دقیق بیماری پوست مرغی هنوز به طور کامل مشخص نیست، اما عوامل مختلفی در ایجاد آن نقش دارند، از جمله:

ژنتیک: بیماری پوست مرغی یک بیماری ارثی است و در خانواده‌ها به ارث می‌رسد.

اختلالات پوستی: برخی بیماری‌های پوستی، مانند اگزما و پسوریازیس، می‌توانند باعث ایجاد بیماری پوست مرغی شوند.

اختلالات هورمونی: نوسانات هورمونی، مانند تغییرات هورمونی دوران بلوغ و بارداری، می‌توانند باعث ایجاد بیماری پوست مرغی شوند.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید: قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند باعث تشدید بیماری پوست مرغی شود.

در بیماری پوست مرغی، سلول‌های پوست به طور غیرطبیعی رشد می‌کنند و فولیکول‌های مو را مسدود می‌کنند. این امر باعث ایجاد برجستگی‌های کوچک و خشک روی پوست می‌شود.بیماری پوست مرغی معمولاً یک بیماری بی‌ضرر است و فقط به دلیل زیبایی نیاز است که به درمان آن اقدام کنید.

معرفی 8 راهکار درمان پوست مرغی در خانه

 

1. روغن نارگیل

روغن نارگیل را بر روی پوستتان چندین بار در روز اعمال کنید، مخصوصا بعد از حمام کردن، زمانی که پوست شما هنوز مرطوب است تا به حفظ رطوبت کمک کند.

روزانه یک قاشق چای خوری روغن نارگیل بخورید.

شما به تدریج می توانید مقدار آن را تا سه قاشق غذا خوری در روز افزایش دهید.

همچنین می توانید اسکراب خانگی را با مخلوط کردن یک حبه قند سفید و شکر قهوه ای، دو قاشق روغن نارگیل و یک یا دو قاشق چای خوری عسل ایجاد کنید. مخلوط را روی پوست اعمال کنید، سپس شستشو دهید و پوست خود را مرطوب کنید. یک با دو بار در هفته استفاده شود.

درمان پوست مرغی-4

2. درمان پوست مرغی با روغن زیتون

روغن زیتون را روزانه بر روی پوست خود بمالید ، همچنین می توانید اسکراب طبیعی را با مخلوط کردن دو قاشق غذاخوری از روغن زیتون با قند و یک قاشق غذا خوری عسل ایجاد کنید. به آرامی آن را بر روی پوست خود اعمال کنید،سپس پوست را شسته و از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. این را یک بار یا دو بار در هفته انجام دهید.

درمان پوست مرغی-1

3. جوش شیرین

مقداری آب را با دو قاشق جوش شیرین ترکیب کنید تا حالت خمیری بگیرد ؛ پوست خود را تمیز کنید و به آرامی خمیر را بر روی پوست اعمال کنید. آن را با آب گرم بشویید و پوست خود را مرطوب کنید و چند بار در هفته تکرار کنید.

4. جو دوسر

یک سوم فنجان جو دوسر را پودر کنید. آن را به حمام آب داغ اضافه کنید و در آن 15 تا 20 دقیقه بمانید ، این را حداقل یک بار در هفته انجام دهید.

شما همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری از بلغور جو دوسر و آب گرم را تهیه کنید. به آرامی آن را بر روی پوست خود برای 10 تا 15 دقیقه قرار دهید. آن را بشویید و پوست خود را مرطوب کنید. چند بار در هفته انجام شود .

5. کرم ترش

یک قاشق چای خوری شکر سفید یا قهوه ای و دو قاشق چای خوری کرم ترش را مخلوط کنید ؛ آن را بر روی پوست آسیب دیده اعمال کنید. همانطور که ماست و آبدوغ نیز حاوی اسید لاکتیک هستند، می توانید از هر دو این موارد نیز استفاده کنید.

6. درمان پوست مرغی با نمک اپسوم

یک فنجان نمک اپسوم را در آب حمام گرم کنید. در حدود 20 دقیقه در آن بمانید. پوست را خشک کنید و از یک مرطوب کننده یا روغن نارگیل استفاده کنید. این را چند بار در هفته انجام دهید.

یکی دیگر از گزینه ها این است که یک مقدار از نمک اپسوم را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید. به آرامی پوست خود را با این مخلوط یک یا دو بار در هفته تمیز کنید.

نکته:حمام های نمکی اپسوم یا همان سولفات، برای افرادی که دارای فشار خون بالا، مشکلات قلبی یا دیابت هستند توصیه نمی شود.

7. روغن ویتامین E

روغن ویتامین E را روی پوست خود قرار دهید، ترجیحا زمانی که پوست کمی مرطوب است، یک بار یا دو بار در روز. اگر روغن را نداشته باشید، می توانید به سادگی یک کپسول ویتامین E را سوراخ کنید و از محتویات آن برای موارد موضعی استفاده کنید.

یکی دیگر از گزینه ها این است که چند قاشق غذاخوری روغن ویتامین E را در آب حمام گرم مخلوط کرده و در مدت 20 تا 30 دقیقه در آن بمانید. سه بار در هفته تکرار شود.

درمان پوست مرغی-3

8. روغن ماهی

برای درمان پوست مرغی، روزانه یک تا سه گرم مکمل ماهی را مصرف کنید. برای دوز مناسب شما، با پزشک خود مشورت کنید. ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا، ماهی خال خالی، ساردین ها و ماهی های تون نیز منابع خوبی از اسید های چرب ضروری هستند بنابراین، ماهی های چرب در رژیم غذایی شما نیز باید موجود باشد.

نکته:روغن ماهی ممکن است با داروهایی که باعث لخته شدن خون می شوند، ارتباط برقرار کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا