فرهنگ و هنر

غلامی محافظ فریدون در سریال به کجا چین شتابان کنار همسرانش + عکس و بیوگرافی

بیوگرافی حسن شکوهی: این هنرمند (زادۀ ۲ خرداد ۱۳۵۰ در تهران) یک بازیگر ایرانی است. وی علاوه بر بازیگری، مدیر تولید فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی نیز بوده‌است. در این مطلب بیوگرافی حسن شکوهی و عکس های او را با شما به اشتراک گذاشته ایم، با معرفی هنرمندان از بخش فرهنگ و هنر مجله اینترنتی اهل فان همراه باشید.

بیوگرافی حسن شکوهی

نام کامل: حسن شکوهی

تاریخ تولد: خرداد 1350

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگری

شروع فعالیت: سال 1372

وضعیت تاهل: متاهل

حسن-شکوهی-2

وی فارغ ‎التحصیل رشته‎ مکانیک است. شکوهی از سال ۱۳۷۲ به سینما راه یافت و در فیلم‎های مختلف سینمایی و سریال‎های تلویزیونی به عنوان بازیگر، مدیرتولید، مدیر تدارکات و مجری طرح به فعالیت پرداخت.

حسن-شکوهی-1
عکس خانوادگی حسن شکوهی

زندگی شخصی و تحصیلات

در بیوگرافی حسن شکوهی میتوان گفت که وی تاکنون دو بار ازدواج کرده ، از ازدواج اولش نوه دارد و اکنون در سن 50 سالگی با منشی صحنه ساناز هرندی ازدواج کرده است.

تحصیلات حسن شکوهی در رشته مکانیک بوده و در این زمینه دارای تحصیلات دانشگاهی است. وی علاوه بر بازیگری تهیه کننده و مدیر تولید پروژه های سینمایی و تلویزیون است . او با بازی در شب های برره و فیلم سینمایی «توکیو بدون توقف» به شهرت رسیده است.

بیوگرافی حسن شکوهی 5

ازدواج و همسران حسن شکوهی

حسن شکوهی تا کنون دو بار ازدواج کرده است . دو فرزند پسر و یک نوه پسر به نام شنتیا دارد.

اطلاعاتی از همسر اول حسن شکوهی در دست نیست اما به نظر می رسد وی همسر اولش را طلاق داده است و ازدواج دوم حسن شکوهی با ساناز هرندی منشی صحنه است که روز اول خردادماه هر دو نفر در اینستاگرام خود این خبر را منتشر کردند.

بیوگرافی حسن شکوهی 4

خونریزی مغزی و 6 سال دوری

حسن شکوهی در سال 81 پس از ایفای نقش در پروژه ی به کجا چنین شتابان ، دچار عارضه و خونریزی مغزی می شود . به ناچار از فضای هنری و بازیگری به مدت 6 سال دور می ماند.

عارضه مغزی حسن شکوهی

فروردین ماه 1403 خبرگزاری اعلام کردند که آقای بازیگر به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان بستری شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

بیوگرافی حسن شکوهی 2

شروع فعالیت هنری

حسن شکوهی بازیگری را از سال 72 آغاز کرده است. اون علاوه بر این در پشت صحنه و به عنوان مدیر تولید حضور داشته است . فعالیت های پشت صحنه ی حسن شکوهی بیشتر از بازیگری روبروی دوربین است.

اما بازیگری را در سال 72 با فیلم سینمایی «همه دختران من» به کارگردانی و نویسندگی اسماعیل سلطانیان آغاز کرده است . در سال 78 هم در یکی از ساخته های محمد حسین لطیفی بلا عنوان «عینک دودی» به ایفای نقش پرداخته است.

او در عینک دوددی در کنار بازیگرانی چون فاطمه معتمد آریا، فقیهه سلطانی، پانته آ بهرام، جمیله شیخی ، سعید پیردوست به ایفای نقش پرداخت.

این هنرمند در سال 81 با سریال پرطرفدار پاورچین به کارگردانی مهران مدیری وارد تلویزیون شد و پس از آن در سال 88 و با سریال «به کجا چنین شتابان» از ساخته های ابوالقاسم طالبی دیده شد

این چهره ی معروف علاوه بر کارهای سینمایی در مجموعه های تلویزیونی چون : پاورچین ، نقطه چین، شب های برره و … حضور داشته است.

بیوگرافی حسن شکوهی 1

سریال ها

  1. سریال پاورچین در سال 81
  2. سریال به کجا چنین شتابان در سال 81
  3. سریال نقطه چین در سال 82
  4. سریال شب های برره در سال 84
  5. سریال روز رفتن در سال 85

فیلم های سینمایی

  • فیلم همه دختران من در سال 72
  • فیلم عینک دودی در سال 78
  • فیلم توکیو بدون توقف در سال 81
  • فیلم باغ آلوچه در سال 84
  • هر چی تو بخوای در سال 85
  • دست های خالی در سال 85
  • بی دل در سال 89
  • الم شنگه در سال 89
  • چک در سال 90
  • سیسیلی ها در سال 90

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + هجده =

دکمه بازگشت به بالا