فرهنگ و هنر

سرنوشت تلخ و دردناک هودونگ شاهزاده خوشتیپ گوگوریو در جومونگ 3

سرنوشت تلخ و دردناک هودونگ: سریال جومونگ 3 با نام «پرنسس جا میونگ» به زودی به روی آنتن خواهد رفت . در مطلب های گذشته با داستان این سریال آشنا شده ایم، ولی در این مطلب می خواهیم این سریال را کمی برایتان بیشتر باز کنیم و از لحاظ تاریخی و اشاره در فیلم سرنوشت هودونگ پسر موهیول و نوه یوری را برایتان در سریال جومونگ 3 شرح دهیم. در بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان با تشریح سرنوشت هودونگ همراه مجله اهل فان باشید.

سریال کره‌ای «پرنسس جا میونگ گو» (Ja Myung Go) از لحاظ داستانی، ادامه‌ای برای داستان جومونگ و جومونگ 2 و در عصر فرمانروایی سومین پادشاه گوگوریو یعنی دائموسین یا همان موهیول است؛ داستانی که در سریال جومونگ آغاز شد و با سریال «امپراطور بادها» ادامه پیدا کرد. رئال «پرنسس جا میونگ گو» را به نوعی شاید بشود سومین فصل از داستان جومونگ به حساب آورد. این سریال که در سال ۲۰۰۹ ساخته شد، روایتی از دوران امپراطوری موهیول و درگیری بین گوگوریو و کشور ناکرانگ است.

شخصیت اصلی این فیلم هودونگ پسر موهیول و پرنسس جا میونگ گو دختر پادشاه ناکرانگ می باشد، که یک رابطه عشق و نفرت بین این 2 نفر صورت می پذیرد و سرانجام سرنوشت تلخ و دردناک هودونگ به وقوع می پیوندد.

سرنوشت تلخ و دردناک هودونگ 1

سرنوشت تلخ و دردناک هودونگ

در سریال و در واقعیت هودونگ در نهایت خودکشی می کند، علت خودکشی هودونگ در سریال به علت عشق و علاقه اش پرنسس جا میونگ گو و عذاب وجدانش به خاطر فریب دادن کشور ناکرانگ عنوان می شود، ولی در اسناد تاریخی به علت دسیسه ملکه برای رساندن پسرش به قدرت به جای هودونگ و پاپوش دوختن برای او عنوان می شود، ولی به طور کل می توان هر 2 دلیل را برای سرنوشت تلخ و دردناک هودونگ موثر دانست.

سرنوشت تلخ و دردناک هودونگ

سرنوشت تلخ و دردناک هودونگ در اسناد تاریخی

شاهزاده هودونگ، فرزند دائموسین، سومین پادشاه گوگوریو و بانو هائه بود. تصرف منطقهٔ ناکرانگ توسط موهیول شامل یک داستان رومانتیک می‌باشد که هنوز هم از آن به عنوان ماجرایی عاشقانه و تراژیک یاد می‌شود. در سال ۳۷ میلادی موهیول پسرش شاهزاده هودونگ را به منظور حمله به ناکرانگ جایی که او عاشق شاهدختی شده بود فرستاد. گفته می‌شود شاهدخت ناکرانگ یک طبل رمز آلود را که دارای قدرتی برای به صدا درآوردن یک هشدار در زمان حمله سربازان دشمن بود، پاره نمود. شاهدخت به خاطر معشوقش تصمیم گرفته بود به کشورش خیانت کند. در نتیجه، این طبل خودکار صدا دهنده در زمانی که نیروهای گوگوریو به ناکرانگ حمله نمودند و کشور وی به نابودی کشیده شد، عمل نکرد. او توسط پدر خشمگین خود، چویری کشته شد و شاهزاده هودونگ به دلیل مرگ وی تاسف زیادی خورد. این داستان عاشقانهٔ افسانه‌ای از قرن اول میلادی تا به امروز در کره شناخته شده می‌باشد و از روی ان فیلم‌ها، درام‌ها، اجراهای باله و موسیقایی ساخته می‌شود.

سرنوشت تلخ و دردناک هودونگ 2

سرنوشت تلخ و دردناک هودونگ: افسانه‌ها تصریح می‌کنند که شاهزاده هودونگ به دلیل یاس به وجود آمده در اثر مرگ شاهدخت ناکرانگ خودکشی نمود. اما منابع تاریخی اظهار می‌کنند که همسر دوم پادشاه موهیول شاهزاده را که پسر همسر اول پادشاه بود، در تله انداخت. زمانی که پادشاه نسبت به هودونگ سو ظن پیدا کرد، شاهزادهٔ بد طالع بدون ذکر هیچ علتی خودکشی نمود. در حقیقت زمانی که پادشاه موهیول جوان بود، او شاهد خودکشی برادرش شاهزاده هیمیانگ بر اساس دستور تسو پادشاه بویو بود. بعدها پادشاه موهیول شاهد این بود که پسرش نیز به همین سرنوشت دچار شد. ظاهراً این تراژدی شوک بزرگی به پادشاه وارد کرد. بعد از اینکه پسرش درگذشت، پادشاه تا زمان مرگش در سال ۴۴ بعد از میلاد هیچ دستاورد مهمی کسب نکرد. او در زمان مرگ ۴۰ سال داشت. در خلال ۲۶ سال سلطنت پر حادثه وی، گوگوریو قوی تر شد و زمینه‌ای برای پادشاهان آینده برای گسترش بیشتر قدرت پادشاهی فراهم شد. سلسله هان ناکرانگ را در سال ۴۴ میلادی توسط امپراتور گوانگ‌وو پس گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − یک =

دکمه بازگشت به بالا