سرگرمیاستایلزیبایی و سلامت

تاثیر شیر خشک برای چاقی صورت؛ افسانه یا واقعیت؟

تاثیر شیر خشک برای چاقی صورت: تاثیر شیر خشک برای چاقی صورت: شاید صورتی لاغر دارید یا اینکه در حال وزن‌کم‌کردن هستید. در هر صورت به احتمال زیاد یکی از دغدغه‌های شما این است که هرجور شده صورت تان لاغر نباشد. دنبال روش‌های مختلف برای چاق نگه‌داشتن صورت در اینترنت می‌گردید و با این تیتر مواجه می‌شوید: «معجزه شیر خشک و چاقی صورت». خوشحال شدید. نه؟

اما لطفا سریع برای خرید شیر خشک نروید و کمی صبر کنید. ما در این مطلب دنیای مد و استایل قرار است راجع به تاثیر شیر خشک برای چاقی صورت توضیح کاملی بدهیم که دید شما را نسبت به شیر خشک عوض می‌کند.

آیا شیر خشک صورت را چاق می‌کند؟

تاثیر چاقی شیر خشک، خود را روی کل بدن نشان می‌دهد. در واقع هیچ شکلی از ماده غذایی وجود ندارد که فقط روی چربی‌های یک نقطه از بدن(مثل صورت)، تاثیر داشته باشد. شیر خشک هم از این قائده مستثنی نیست.

با این حساب در همین اول کار خیالتان را راحت می‌کنیم و می‌گوییم، گول تبلیغاتی که شیر خشک را عامل چاقی صورت می‌دانند، نخورید. تاثیر شیر خشک برای چاقی صورت افسانه‌ای بیش نیست.

شیر خشک چه خواصی دارد؟

شیر خشک همان شیری است که عمل تبخیر روی آن انجام شده است. قطعا این شیر پودری، خواص زیادی دارد که برای نوزادان استفاده می‌شود، اما بدن بزرگسالان با نوزادان تفاوت زیادی دارد.

تاثیر شیر خشک برای چاقی صورت، بعضی از پزشکان برای افراد بزرگسال هم مصرف شیر خشک را توصیه می‌کنند. در ادامه به این خواص اشاره می‌کنیم، ولی قبل از اینکه خواص شیر خشک را بدانید به این موارد توجه کنید.

بین شیر خشک و شیر تازه، قطعا شیر تازه برای بزرگسالان بهتر است؛

اگر کلسترول، چربی خون و مشکل گوارشی دارید شیر خشک مصرف نکنید؛

فقط زیر نظر پزشک متخصص شیر خشک تهیه کنید، حتی اگر جسم کاملا سالمی دارید.

تاثیر شیر خشک برای چاقی صورت-1

۱. به استحکام استخوان کمک می‌کند

شیر خشک سرشار از اسیدهای آمینه، کلسیم، پتاسیم، فسفر و پروتئین است که همگی برای سلامت استخوان‌ها مهم هستند.

thinkusadairy می‌گوید در هر ۱۰۰ گرم شیر خشک بدون چربی، ۱۳۰۰ میلی‌گرم کلسیم وجود دارد. بعضی از برندها، شیر خشک را با ویتامین D هم غنی می‌کنند که جذب کلسیم را بالا ببرد. به همین خاطر گاهی اوقات پزشکان به خصوص برای افراد بالای ۵۰ سال، مصرف آن را توصیه می‌کنند.

 ۲. به سلامت قلب کمک می‌کند

شیر خشک‌هایی وجود دارند که به نسبت شیر خشک‌های دیگر کم‌چرب هستند. بعضی از بدنسازان برای عضله‌سازی از این شیر خشک‌ها استفاده می‌کنند.

شیر خشک‌های کم‌چرب حاوی پتاسیم و منیزیم بالایی هستند که به سلامت کلی قلب و عروق و فشار خون کمک می‌کنند، اما پیشنهاد می‌کنیم چه ورزشکار باشید و چه نه ، زیر نظر متخصص شیر خشک مصرف کنید که به سلامتیتان آسیبی نرسد.

 ۳.مدت زمان طولانی‌تری می‌ماند

تاثیر شیر خشک برای چاقی صورت، به طور میانگین، شیر خشک تا ۱۸ ماه می‌تواند در کابینت دوام بیاورد. به همین خاطر برای بعضی از افراد به‌صرفه‌تر است که به جای خریدن هفتگی شیر تازه، از شیر خشک استفاده کنند. علاوه بر این حمل شیر خشک برای افرادی که زیاد مسافرت می‌روند، راحت‌تر است.

۴.کلسترول اکسید‌شده دارد

کلسترول اکسید‌شده شکلی از چربی است که در رگ‌ها می‌ماند و باعث گرفتگی رگ‌ها و سکته می‌شود.  شیر خشک‌هایی که از شیر پرچرب تهیه شده‌اند کلسترول اکسیدشده بالایی زیادی دارند.

علاوه براین شیر خشک به دلیل چربی و کالری بسیار بالایی که دارد، ممکن است افراد را دچار اضافه‌وزن و کبد چرب کند.

۵.فواید شیر خشک برای پوست صورت

همان طور که اشاره کردیم تاثیر شیر خشک برای چاقی صورت تا به حال اثبات نشده، اما به دلیل اینکه شیر خشک ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوانی دارد، بعضی از افراد ماسک آن را نه برای چاقی صورت که برای شفافیت پوست استفاده می‌کنند.

مواد موجود در شیر خشک باعث نرمی و لطافت در پوست بعضی از افراد می‌شود. در ادامه چند نوع ماسک خانگی را که می‌توانید با شیر خشک در منزل درست کنید، معرفی می‌کنیم.

تاثیر شیر خشک برای چاقی صورت-2

۳ نوع ماسک شیر خشک برای صورت

۱.  شیر خشک، زردچوبه، گوجه‌فرنگی و کشک

اگر پوست شما کدر، خشک و تیره شده است، این ماسک برای شماست. یک گوجه فرنگی را رنده کنید، زردچوبه، کشک و شیرخشک را اضافه کنید تا خمیری شکل شود.

تاثیر شیر خشک برای چاقی صورت، ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید. بعد از ۲۰ دقیقه آن را با آب سرد یا ولرم بشویید.

۲.   شیر خشک، آرد نخودچی و لیمو

اگر پوست چربی دارید، این ترکیب برنده را از دست ندهید. آرد نخودچی چربی اضافه پوست را می‌گیرد و اسیدلاکتیک شیر خشک باعث پاک‌سازی پوست می‌شود.

3 ماده‌ای که گفتیم را با هم ترکیب کنید تا به شکل خمیر دربیایند. آن را ۲۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید و سپس با آب سرد بشویید.

۳.  شیر خشک، آب لیمو و گلاب

تاثیر شیر خشک برای چاقی صورت، این ماسک به داشتن پوستی صاف، روشن و درخشان کمک می‌کند. ۲ قاشق پودر شیر خشک، یک قاشق چایخوری آب لیمو و مقداری گلاب را با هم مخلوط کنید. مثل ماسک‌های قبلی این ماسک را هم ۲۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید و سپس با آب سرد بشویید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − دو =

دکمه بازگشت به بالا