زیبایی و سلامتدرمان خانگی

8 بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از سکته قلبی | سکته در کمین شماست!

بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از سکته قلبی: لخته های خونی می توانند رگ های خونی را مسدود کنند و جریان خون را مختل کنند. این معضل می تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی مانند حمله قلبی، سکته مغزی و ترومبوز ورید عمقی شود. بنابراین، برای جلوگیری از لخته شدن خون باید اقدامات مهم و اساسی در سبک زندگی و تغذیه خود انجام دهید. با بخش زیبایی و سلامت مجله اینترنتی اهل فان همراه باشید.

بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از سکته قلبی و مغزی

عامل اصلی سکته های قلبی و مغزی غلیظ شدن خون و لخته شدن خون است، این عوامل می تواند حتی برای جوانان نیز خطرناک باشد و باعث سکته قلبی یا سکته مغزی در میان جوانان شود، در ادامه مطلب 8 بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از سکته قلبی به معرفی این مواد غذایی می پردازیم که بهتر است در برنامه غذایی خود قرار دهید:

زغال اخته: از آنجایی که زغال اخته سرشار از آنتی اکسیدان است، می تواند لخته شدن خون در رگ ها را کاهش دهد و باعث کارکرد بدون مشکل انتقال خون در رگ ها شود.

بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از سکته قلبی-1
ماهی: ماهی های روغنی (ماهی های چرب) مانند سالمون، ساردین و … سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. اسیدهای چرب امگا 3 می توانند با کاهش لخته شدن خون، سلامت قلب و عروق را بهبود بخشد.

روغن زیتون: روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب تک غیراشباع است. هنگامی که روغن زیتون به طور منظم مصرف شود، می تواند از رگ های خونی محافظت کند و تشکیل لخته در رگ ها را کاهش دهد.

بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از سکته قلبی-2

انار: انار دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. مصرف آب انار یا انار تازه می تواند گردش خون را بهبود بخشد و از تشکیل لخته جلوگیری کند.

پیاز و سیر: سبزیجات نوع آلیوم، مانند پیاز و سیر، می توانند لخته شدن خون را کاهش دهند و با گشاد کردن رگ‌های خونی، جریان خون را بهبود بخشند. همچنین سیر عامل کاهش فشار خون است.

کاکائو و شکلات تلخ: کاکائو و فلاونوئیدهای موجود در آن می توانند جریان خون را افزایش دهند و با گشاد کردن رگ های خونی، تشکیل لخته را کاهش دهند. با این حال، توصیه می شود شکلات تلخی را انتخاب کنید که شکر افزوده کمی داشته باشد و حداقل 70 درصد کاکائو داشته باشد.

بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از سکته قلبی-3

 

زنجبیل: زنجبیل می تواند گردش خون را بهبود بخشد و تشکیل لخته را کاهش دهد. می توانید آن را به عنوان چای مصرف کنید یا به وعده های غذایی یا اسموتی اضافه کنید.

بلغور جو دوسر: بلغور جو دوسر سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است. ممکن است با کاهش سطح کلسترول و بهبود گردش خون، تشکیل لخته را کاهش دهد.

 

این مطالب هم جالبه ببینید

با دمکرده این گیاه ارزان قیمت، ریزش موی خود را متوقف کنید+نحوه تهیه و مصرف

درمان خانگی بی خوابی با این فرمول ساده گیاهی و خواب با کیفیت را تجربه کنید+نحوه تهیه و مصرف

بهترین روش‌های موثر برای درمان سرفه‌های طولانی‌ مدت

7 راهکار برای داشتن یک خواب راحت و آسوده!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا