سرگرمیمعمای تصویری

آزمون هوش مرد عنکبوتی: اونی که واقعی هست رو پیدا کن!

آزمون هوش مرد عنکبوتی: مرد عنکبوتی کدامشان است؟ دو مرد عنکبوتی هر کدام ادعا می کنند که واقعی هستند. اما یکی از آن ها قلابی است و قصد دارد زن را بکشد.

ماموریت شما این است که مرد عنکبوتی واقعی را ظرف نهایتا 12 ثانیه پیدا کنید تا او بتواند جلوی دشمن قلابی روبرویی اش را بگیرد و نگذارد زن در باتلاق بماند.

این مطلب هم جالبه: چیستان آموزشی: آن چیست که صدا دارد اما جثه ندارد؟

این را هم ببینید جالبه: بازی فکری: بچه زرنگا با دلیل بگین کدوم دختر هم اتاقی داره؟!

 

آزمون هوش مرد عنکبوتی-1

.

.

.

.

.

.

.

آزمون هوش مرد عنکبوتی: مراقب باشید! این موضوع حیاتی است و ممکن است با جواب اشتباه شما زن جانش را از دست بدهد! پس حسابی دقت کنید

.

.

.

.

.

.

.

مرد سمت راست، مرد عنکبوتی واقعی است، چون آرم لباسش فیک نیست. عنکبوت هشت پا دارد.

آزمون هوش مرد عنکبوتی-2

یادتان نرود که:

با انجام آزمون هوش مرد عنکبوتی، همچنین شما می توانید هر روز جدیدترین چالش های سرگرمی را درمجله اهل فان دنبال کنید!

آیا سوال هوش تصویری این هفته را دوست داشتید؟

برای شما خیلی راحت بود؟ خوب، اگر توانستید با چالش روبرو شوید، به شما تبریک می‌گوییم. و اگر نه، پس ما شما را تشویق می کنیم که به آزمایش خود با این نوع تست ها ادامه دهید. آیا می خواهید چالش های بیشتری از این دست ببینید؟ در اینجا به شما می گوییم که چگونه این کار را انجام دهید. برای انجام این کار، فقط باید پیوند زیر را دنبال کنید:معمای تصویری اهل فان و تمام. منتظر چی هستی؟

تاثیر بازی های فکری معمایی و حل مسئله

برخی بازی‌ها حالت معمایی و حل مسئله دارند و با هوش افراد در ارتباط هستند. از جملة این بازی ها می‌توان به انواع جدول‌ها مانند سودوکو، کلمات متقاطع و …، پیدا کردن مسیر در میان خطوط پیچیده، یافتن تفاوت‌ها در تصاویر و مانند آن‌ها اشاره کرد. درگیر شدن و به چالش کشیدن ذهن در این نوع بازی های فکری به مراتب بیشتر است. این بازی‌ها یا تست‌های هوش معمولا انفرادی هستند و برد در آن تنها زمانی حاصل می‌شود که فرد به پاسخ صحیح برسد. تاثیر نمونه های این بازی بر عملکرد مغز شامل این موارد است:

1.افزایش سرعت یادگیری و توانایی حل مسئله:

این نوع بازی‌ها سرشار از دستاورد برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان هستند. از مهم‌ترین مهارت‌هایی که طی این بازی‌ها می‌آموزیم، توان تفکیک موضوعات، تقسیم مسئله به اجزای کوچک‌تر و تجزیه و تحلیل است.

2.افزایش ضریب هوشی:

ضریب هوشی یا همان آی‌کیو شاخصی ثابت نیست. یعنی می‌توان آن را افزایش داد. پژوهش‌هایی که در رابطه با تاثیر بازی های فکری بر مغز گرفته نشان می‌دهد این دسته از بازی‌ها می‌توانند ضریب هوشی را افزایش دهند.

3.تقویت قوه استدلال:

حل مسئله و تست‌های هوش نیازمند استفاده از نیروی منطق و استدلال است. با این بازی‌ها می‌توانید قوة استدلال و منطق خود را تقویت کنید. این بازی‌ها همچنین بر افزایش تمرکز تاثیر فراوان دارند.

چه عواملی باعث می شود در حل تست ها شکست بخوریم؟

مهم نیست که چقدر باهوش هستید، این معما ساده نیست و اکثریت قریب به اتفاق، حداقل چند بار، قبل از یافتن پاسخ صحیح شکست می خورند.

یک رژیم غذایی متعادل، آب فراوان و دور نگه داشتن استرس به مغز ما کمک می کند تا در پتانسیل کامل خود باشد، اما مانند هر عضله دیگری، نیاز به تمرین دارد.

این معما ساده به نظر می رسد، اما در واقع حل آن چندان آسان نیست. یعنی این کار بسیار دشوار است و نیاز به استفاده از تفکر منطقی و توانایی بسیار خوب در مشاهده جزئیات دارد

بسیاری از مردم عاشق حل بازی های فکری، پازل های تحلیلی و بازی هستند. بازی های فکری مانند نسخه پیچیده تری از پازل ها و معماها هستند. شما باید این پازل ها را متفاوت تحلیل کنید و خارج از چارچوب فکر کنید. بهتر است از ذهن خلاق خود استفاده کنید زیرا پاسخ بازی های فکری را نمی توان به راحتی پیدا کرد.

وقتی معمایی را حل می کنیم چه اتفاقی در مغزمان می افتد؟

معمای مورد علاقه تان از هر نوعی که باشد، از جدول کلمات متقاطع گرفته تا پازل هزار قطعه ای فرقی نمی کند، حل معما می تواند بسیار سرگرم کننده و لذتبخش باشد. اما وقتی مشغول حل معما هستید و یکباره متوجه می شوید حرکت بعدی چه باید باشد، چه اتفاقی در مغزتان رخ می دهد؟ این سؤالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

مغزتان فکر می کند دارید شکار می کنید

در معما کلمات، اعداد، اشکال و منطق به گونه ای به بازی گرفته می شوند که ما را وادار به برملا کردن جوابی کنند که مخفی شده است. به همین دلیل درگیر یک شکار ذهنی می شوید، درست مثل یک کاراگاه در داستان های معمایی یا یک دانشمند که به دنبال علتی است که در پس پدیده ای وجود دارد.

معماها نسخه ای از این جستجو برای فهمیدن اما در مقیاسی کوچک هستند. گرچه هیچ چیز تازه ای در پایان این شکار یعنی زمانی که جواب برملا می شود، وجود ندارد. این خود شکار است که احتمالاً بخش های مختلفی از مغز را فعال می کند که در امر کشف و همزمان یک حس رضایت دخیل هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 2 =

دکمه بازگشت به بالا