داستان

مرد کلاه فروش و میمونها

مرد کلاه فروش و میمونها:داستانهای کوتاه و آموزنده دارای نکات پندآموز ارزنده و مفیدی هستند که علاوه بر سر گرم کننده بودن در این شرایط که مشغله ها بسیار زیاد است این مجموعه داستانهای کوتاه بهترین گزینه برای مطالعه هست؛می تواند نکات آموزشی ایی هم داشته باشد.پس با ما در مجله سرگرمی و هوش اهل فان همراه باشید:

نامزد دوماد چه کسی می باشد: آزمون شناسایی نامزد آقا داماد: کدومیک از این دو عروس عصبانی، خانم این آقا دوماد خوش تیپه!

مرد کلاه فروش و میمونها

روزی در یک شهر کوچک مردی زندگی می کرد، که کلاه می فروخت.کلاه فروش در روستاها و شهرهای اطراف کلاه می فروخت.یک روز طبق معمول داشت کارش رو شروع می کرد،تصمیم گرفت تا به روستای بعدی برود و در بازار اون روستا کلاه هایش رو در بازار اون روستا بفروشد.او که سبدی پر از کلاههای رنگارنگ را در دستانش حمل می کرد، از جنگلی می گذشت در گرمای آفتاب خسته شده بود تصمیم گرفت زیر درخت مدتی استراحت کند. لذا کلاه ها را کنار گذاشت و خوابید.

وقتی بیدار شد متوجه شد که کلاه ها نیست. بالای سرش را نگاه کرد. تعدادی میمون را دید که کلاه ها را برداشته اند. فکر کرد که چگونه کلاه ها را پس بگیرد. در حال فکر کردن سرش را خاراند و دید که میمون ها همین کار را کردند. او کلاه را از سرش برداشت و دید که میمون ها هم از او تقلید کردند. به فکرش رسید که کلاه خود را روی زمین پرت کند. لذا این کار را کرد. میمونها هم کلاهها را بطرف زمین پرت کردند. او همه کلاه ها را جمع کرد و روانه شهر شد

صاحب سگ چه کسی می باشد: آزمون شناسایی صاحب سگ: کدوم یکی از این سه نفر، صاحب سگ بیرون کتابخونه است!؟

کدوم زن راستشو میگه: آزمون شناسایی مادر راستگو: چه کسی نوزاد مادر وسطی را دزدیده؟! از پاسخ شاخ در میاری!

.

.

نکته اخلاقی:عقل و خرد در مواقع سخت و دشوار به انسان کمک می کند.

سالهای بعد نوه او هم کلاه فروش شد. پدر بزرگ این داستان را برای نوه اش تعریف کرد و تاکید کرد که اگر چنین وضعی برایش پیش آمد چگونه برخورد کند. یک روز که او از همان جنگل گذشت در زیر درختی استراحت کرد و همان قضیه برایش اتفاق افتاد و او شروع به خاراندن سرش کرد. میمون ها هم همان کار را کردند.

او کلاهش را برداشت، میمون ها هم این کار را کردند. نهایتا کلاهش را بر روی زمین انداخت. ولی میمون ها این کار را نکردند. یکی از میمون ها از درخت پایین آمد و کلاه را از روی زمین برداشت و در گوشی محکمی به او زد و گفت : فکر می کنی فقط تو پدر بزرگ داری ؟!!!!

قاتل جشن رو هر چه زودتر گیر بیار: سوال هوش جنایتکار هالووین: چه کسی جنایتکار است؟ 10 ثانیه فرصت دارید

قاتل بالون رو گیر بیار: معمای تصویری قتل در بالون؛اگه فکر می‌کنی باهوشی در 8 ثانیه، قاتل کاپیتان بالون را پیدا کن!

تصویر مرد کلاه فروش و میمونها

مرد کلاه فروش و میمونها

دانش آموز موزمارو پیدا کن: آزمون شناسایی دانش آموز موزمار: به مدیر کمک کن دانش آموزی که الان دعوا کرده رو شناسایی کنه!

خوب دوستان همراه چطور بود؟امیدوارم از مطالعه این داستان کوتاه لذت برده باشید و شما می توانید داستان ها، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش داستان مجله سرگرمی و هوش اهل فان  مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

در اینجا ما قصدمان این است تا مجموعه داستانهای کوتاه و حکایتهای پندآموز را با شما دوستان گرامی به اشتراک بگذاریم .

همچنین می توانید هر روز جدیدترین چالش های سرگرمی را در اهل فان دنبال کنید:

حکایت چیست؟

حکایت نوعی از داستان کوتاه است که در آن درس یا نکته‌ای اخلاقی نهفته است. این درس یا نکته بیشتر در پایان حکایت بر خواننده آشکار می‌شود. شخصیت‌های حکایت حیوانات یا اشیای بی‌جانند. زمانی که حیوانات شخصیت حکایتند، مانند انسان‌ها سخن می‌گویند و احساسات انسانی از خود نشان می‌دهند. یکی از بهترین نمونه‌های حکایت در زبان فارسی را می‌توان در کلیله و دمنه دید.

حکایت‌ها معمولاً طوری نوشته می‌شوند که خواننده به سادگی آن‌ها را درک کند. ادبیاتی را که در حکایت‌ها به کار برده می‌شود، ادبیات تعلیمی می‌نامند.

برخی حکایت‌ها از نسلی به نسل دیگر بازگو می‌شود. بیشتر در حکایت با استعاره از اشیا یا حیوانات، نابخردی انسان در رفتار و منشش به وی نشان داده می‌شود. گاهی حکایت آکنده از طنز یا هزل است.

این رو هم ببینید جالبه:

 آزمون شناسایی پلیس مخفی؛ آیا می توانید پلیس مخفی را در 7 ثانیه شناسایی کنید!؟

 آزمون شناسایی فرد راستگو: آیا زن جوان تصویر، واقعا از زندان فرار کرده است!؟

 آزمون شناسایی بیگانه در فروشگاه؛میتونی فضایی ها را در میان انسان های فروشگاه شناسایی کنید!؟

بهترین شمشیرزن دنیا چه کسی است؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا