عجایب

عجیب ترین سنت ها و جشن ها در سراسر جهان!

عجیب ترین سنت ها و جشن ها در جهان: هر سال در کشورهای مختلف جهان در روزهای به خصوصی جشن ها و فستیوال های مختلفی برگزار می‌شود. ما در بخش عجایب، عجیب ترین سنت هایی را که ممکن است در مناطق مختلف جهان در مورد آن ها نشنیده باشید را برجسته کرده ایم!

از جشنواره‌های تخم‌مرغ گرفته تا بوفه‌های میمون‌ها، فرهنگ مردم متنوع است!

اشتباه موجود در تصویر چیه: آزمون شناسایی اشتباه در تصویر؛ اگه خودتو نکته سنج میدونی، اشتباه تصویر را در یک نگاه پیدا کن!

 اهل فان امروز 10 مورد از غیرمعمول ترین کارهای فرهنگی که هنوز هم تا به امروز انجام می شود را برایتان معرفی خواهد کرد.

پدر واقعی دختر رو پیدا کن: آزمون شناسایی پدر واقعی دختر؛ میتونی پدر دختر را شناسایی کنی و دختر رو از سردرگمی در بیاری؟

عجیب ترین سنت ها و جشن ها در سراسر جهان:

1. جشنواره گوجه فرنگی اسپانیا

جشنواره گوجه فرنگی اسپانیا

بزرگترین دعوای گوجه فرنگی در جهان. دقیقاً مشخص نیست که این سنت چگونه آغاز شد، اما برخی نظریه های احتمالی وجود دارد. محبوب ترین آنها این است که در طول رژه ای در سال 1945، کسانی که در این مراسم شرکت نکردند، در میدان اصلی نزاع کردند و گوجه فرنگی را از یک غرفه سبزیجات محلی پرتاب کردند.

صرف نظر از این که چه کسی این جشنواره را شروع کرده است، اما هر چهارشنبه آخر ماه اوت اسپانیا یک هفته جشن را در بونوئل آغاز می کند که در آن مردم برای تفریح ​​گوجه فرنگی پرتاب می کنند!

2. شکستن نارگیل بر روی جمجمه مردم در هند

شکستن نارگیل بر روی جمجمه مردم در هند

شکستن نارگیل بر روی سر مردم آیینی است که از دیرباز در مناطق جنوبی هند رواج داشته است.

خرافات افراطی آنها باعث شد که این رویداد به یک وسواس تبدیل شود، بنابراین با وجود هشدارها، آنها به این عمل که از دوران استعمار وجود داشت ادامه دادند.

فداییان هندو در داخل معبدی جمع می شوند و کشیش نارگیل ها را به نشانه خدایان که خواستار سلامتی و موفقیت هستند، بر سر هر یک می کوبد.

3. جشنواره تخم مرغ همزده – بوسنی

جشنواره تخم مرغ همزده - بوسنی

در بوسنی، هر ساله مردم شروع فصل بهار را با ادای احترامی غیرعادی به تخم‌مرغ‌هایی که در محلی به نام Čimburijada شناخته می‌شوند، جشن می‌گیرند.

ساکنان روز را با یک صبحانه بزرگ از تخم مرغ پخته شده در ماهیتابه ای بزرگ در پارک شهر نزدیک رودخانه شروع می کنند، سپس بقیه روز را به کباب کردن و شنا در رودخانه می گذرانند.

4. دارچین برای مجردها در دانمارک

دارچین برای مجردها در دانمارک

عجیب ترین سنت، دارچین است. اگر بیش از 25 سال سن دارید و ازدواج نکرده اید، باید ابر دارچینی را که دوستان و خانواده تان در دانمارک به سمت شما پرتاب می کنند، تحمل کنید!

این سنت که صدها سال در دانمارک برقرار شده است، برای هر مرد یا زن مجرد بالای 25 سال رایج است.

5. بوفه میمون در تایلند

بوفه میمون در تایلند

در آخرین یکشنبه ماه نوامبر، مردم در معبد Phra Prang Sam Yot در لوپبوری، تایلند، جشن می گیرند تا هزاران ماکاک را با تهیه یک جشن بزرگ برای آنها گرامی بدارند!

این جشنواره شامل نمایش رقصندگانی است که در مراسم افتتاحیه لباس میمون پوشیده اند و برج هایی از میوه ها و سبزیجات که میمون ها از آنها بالا می روند، می پرند و غوطه ور می شوند.

6. سنت پولترابند در آلمان

Polterabend به معنای “عروسی” است و این یک سنت منحصر به فرد در آلمان است که معمولاً در روز قبل از عروسی برگزار می شود. این یک مهمانی بزرگ است که در آن دوستان و خانواده جلوی خانه جمع می شوند و چیزهایی را روی زمین می کوبند مانند؛ ظروف، گلدان های گل، کاشی ها، هر چیزی که برای خوش شانسی سر و صدای زیادی ایجاد کند، البته تنها استثناء شیشه و آینه است.

هنگامی که آنها شکستن بشقاب را تمام کردند، عروس و داماد با هم کار می کنند تا آن را تمیز کنند تا برای آینده آماده شوند.

7. جشن هل دادن چهره ها در کیک، مکزیک

جشن هل دادن چهره ها در کیک، مکزیک

فستیوال لا موردیدا یک سنت سرگرم کننده و عجیب است که در هر تولد مکزیکی برگزار می شود و در آن صورت شخص تولد در کیک هل داده می شود در حالی که بقیه مهمانان فریاد می زنند “Mordida! موردیدا!» این کلمه اسپانیایی است و به معنای “یک گاز گرفتن” است.

8. نبرد پرتقال ها در ایتالیا

نبرد پرتقال ها در ایتالیا

هر سال اتفاق عجیبی در Ivrea ایتالیا رخ می دهد. ساکنان به 9 جوخه مختلف تقسیم می‌شوند و لباس‌های جنگی به تن می‌کنند، سپس در چند روز آینده، برای حذف سایر جوخه‌ها، پرتقال‌ها را حمل می‌کنند.

منشا این بازی مشخص نیست، اما به یکی از بزرگترین نبردهای غذایی در ایتالیا و یکی از عجیب ترین سنت ها پس از نبرد گوجه فرنگی ها تبدیل شد!

9. بریدن انگشت در قبیله دانی

 عجیب ترین سنت ها و جشن ها در جهان

مردم پس از از دست دادن یکی از عزیزان خود ابراز ناراحتی می کنند. اما زنان قبیله دانی در اندونزی راه عجیبی دارند، با بریدن بخشی از انگشت!

وقتی یکی از عزیزانشان را از دست می دهند، مفصل بالایی انگشت زن قطع می شود. نخ را محکم دور انگشت می‌بندند تا بی‌حس شود و سپس یکی از اعضای خانواده، اغلب برادر یا والدین، بالای انگشت را قطع می‌کند. سپس زخم را می سوزانند تا خونریزی متوقف شود و از عفونت جلوگیری شود.

این عمل به عنوان نمادی از دردی که فرد پس از از دست دادن یکی از عزیزانش متحمل می شود، انجام می شود و روح فرد متوفی طبق تشریفات آنها طرد می شود!

10. پرتاب کردن نوزادان در هند

در هند آیینی دارند که شامل انداختن نوزادان تازه متولد شده از کنار معابد است. وقتی کسی در معبد 50 فوتی سری سانتیسوار در هند ازدواج می کند، این یک سنت است که با فرزند خود برگردند و او را از بالا روی پارچه ای که مردم در زیر حمل می کنند، بیندازند.

لینک های مرتبط:

تست پیش بینی عشق: نیمه گمشده ات کی می آید؟!

تست بینایی دستکش: آیا می توانید بین گل ها آن را ببینید؟!

تست هوش پدر کودک کیست؟ 5 ثانیه وقت دارید!

تست هوش شوهر واقعی زن را پیدا کنید: کدام همسر اوست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا