عجایب

عجایب هفتگانه جدید رو می شناسید؟

عجایب هفتگانه جدید: طرحی بدون هیچگونه پشتوانه اصولی بود که در آن برای به روز رسانی عجایب هفتگانهٔ جهان باستان، ادعا و تلاش شد. یک نظرسنجی برای تعیین میزان رواج و محبوبیت این عجایب و انتخاب برترین‌ها توسط برنارد وبر سوئیسی-کانادایی تدارک دیده شد و توسط بنیاد (New7Wonders) که ریشهٔ سوئیسی داشته و تحت کنترل دولت است، سازمان یافت. در نهایت عجایب جدید در تاریخ ۷ ژوئیهٔ سال ۲۰۰۷ در لیسبون اعلام شدند.

این بنیاد ادعا کرد که بیش از ۱۰۰ میلیون رای از طریق اینترنت یا تلفن دریافت کرده است. این درحالی بود که هیچ مانعی برای جلوگیری از دادن چند رای در نظرسنجی در نظر گرفته نشده بود و روزنامهٔ لوس‌آنجلس تایمز آن را «قطعاً غیرعلمی» خواند.

صاحب سگ چه کسی می باشد: آزمون شناسایی صاحب سگ: کدوم یکی از این سه نفر، صاحب سگ بیرون کتابخونه است!؟

1-دیوار چین(Great Wall of China)

دیوار بزرگ چین یکی از بزرگترین پروژه های ساختمانی در جهان است که طول آن حدود 5500 مایل (8850 کیلومتر) است. با این حال، در یک مورد مناقشه و مطالعات و تحقیقات چینی ادعا می کند که طول آن 13170 مایل (21200 کیلومتر) است. کار در قرن هفتم قبل از میلاد آغاز شد و برای دو هزار سال ادامه یافت. اگرچه این سازه “دیوار” نامیده می شود، اما در واقع دارای دو دیوار موازی برای کشش های طولانی است.

علاوه بر این، برج‌های دیده‌بانی و پادگان‌ها روی سنگر پراکنده‌اند. با این حال، یک چیز نه چندان عالی در مورد دیوار، اثربخشی آن بود. اگرچه این دیوار برای جلوگیری از تهاجمات و حملات ساخته شده بود، اما تا حد زیادی نتوانست امنیت واقعی را تامین کند. در عوض، محققان اشاره کرده اند که این بیشتر به عنوان «تبلیغات سیاسی» عمل می کند.

دیوار چین در دوران چین شی هوانگ کامل شد. فرمانروایان پیش از او برای جلوگیری از یورش اقوام صحرا گرد قسمت‌هایی از این دیوار را ساخته بودند. چین شی هوانگ بخش‌های مختلف این دیوار را به یکدیگر متصل کرد تا دژی به طول ۲۱،۱۹۶ کیلومتر با ۲۵۰۰۰۰۰۰۰ برج نگهبانی در مرز شمالی دیوار شکل بگیرد. برای ساخت این دیوار، افراد زیادی به کار گرفته شدند که بسیاری از آنها در حین کار جان سپردند.

دیواری که امروزه قابل دیدن است، دیوار متعلق به سلسله مینگ (۱۳۶۸ – ۱۶۴۴ میلادی) است از غرب به دروازه «جایو گوان» در استان گانسو چین و از شرق به ساحل رود یالو جیان در استان لیائونینگ در شمال شرقی چین منتهی می‌شود و درمیان آن ۹ استان، شهر و ناحیه خود مختار به طول ۷۰۰۰ کیلومتر وجود دارد و مردم آن را دیوار طولانی می‌نامند.

دانش آموز موزمارو پیدا کن: آزمون شناسایی دانش آموز موزمار: به مدیر کمک کن دانش آموزی که الان دعوا کرده رو شناسایی کنه!

تصویر عجایب هفتگانه جدید-دیوار چین

عجایب هفتگانه جدید.دیوار چین

2-چیچن ایتزا(Chichén Itzá)

چیچن ایتزا یکی از شهرهای مایاها در شبه جزیره یوکاتان در مکزیک است که در قرن 9 و 10 میلادی شکوفا شد.
تحت نظر قبیله مایا ایتزا – که به شدت تحت تأثیر تولتک ها بودند – تعدادی بنای تاریخی و معابد مهم ساخته شد. در میان قابل توجه ترین هرم پلکانی ال کاستیلو (“The Castle”) است که 79 فوت (24 متر) بالاتر از میدان اصلی قرار دارد. این سازه که گواهی بر توانایی‌های نجومی مایاها است، دارای 365 پله است که تعداد روزهای سال شمسی است.

در طول اعتدال بهاری و پاییزی، غروب خورشید بر هرم سایه‌هایی می‌اندازد که ظاهری شبیه مار می‌دهد که از پلکان شمالی می‌لغزد. در پایه یک سر مار سنگی قرار دارد. با این حال، زندگی در آنجا همه کار و علم نبود.چیچن ایتزا بزرگترین تالاچتلی (نوعی زمین ورزشی) در قاره آمریکا را در خود جای داده است.
در آن میدان، ساکنان یک بازی آیینی با توپ را انجام دادند که در سراسر آمریکای پیش از کلمبیا رایج بود.

در این محوطه‌ها چندین نقش برجسته وجود دارد که بسیاری از آنها تقریباً به شکل حلقه‌اند و بوسیله مردمی فاقد ابزار فلزی کنده شده‌اند. در دیوارهای شهر قطعات بزرگی از سنگ با اشکال نامشخص وجود دارد که آنقدر دقیق بریده شده‌اند که کاملاً به هم جفت می‌شوند به طوریکه جایی برای عبور یک تیغه کارد بین آنها نمی‌ماند.

نامزد دوماد چه کسی می باشد: آزمون شناسایی نامزد آقا داماد: کدومیک از این دو عروس عصبانی، خانم این آقا دوماد خوش تیپه!

تصویر عجایب هفتگانه جدید-چیچن ایتزا

عجایب هفتگانه جدید.چیچن ایتزا مکزیک

3-شهر باستانی پترا(Petra)

شهر باستانی پترا در اردن در دره ای دورافتاده و در میان کوه ها و صخره های ماسه سنگی واقع شده است.بعدها نبطیان، قبیله ای عرب، آن را پایتخت خود کردند و در این مدت رونق یافت و به مرکز تجارت مهمی به ویژه ادویه جات تبدیل شد.
نبطی‌ها، حکاکی‌های برجسته، خانه‌ها، معابد و مقبره‌ها را در ماسه‌سنگ‌ها که با تغییر رنگ خورشید تغییر رنگ می‌داد، تراشیدند.

علاوه بر این، آنها یک سیستم آبی ساختند که امکان باغ های سرسبز و کشاورزی را فراهم می کرد.بنا بر گزارش ها، پترا در اوج خود 30000 نفر جمعیت داشت. با این حال، با تغییر مسیرهای تجاری، شهر شروع به کاهش کرد.

زمین لرزه بزرگ در سال 363 پس از میلاد مشکلات بیشتری را ایجاد کرد و پس از وقوع زلزله دیگری در سال 551، پترا به تدریج متروک شد.
اگرچه در سال 1912 دوباره کشف شد، اما تا اواخر قرن بیستم عمدتاً توسط باستان شناسان نادیده گرفته شد و سؤالات زیادی در مورد شهر باقی مانده است.

پترا در ۲۶۲ کیلومتری جنوب شهر امان و در کنار جبل‌المذبح واقع شده‌است. کوه‌هایی که پترا را دربر گرفته‌اند کوه‌های کناره شرقی دره عربه هستند که از بحرالميت تا خلیج عقبه ادامه دارند.

پرستار ربات رو گیر بیار: آزمون شناسایی پرستار ربات؛به نظر شما کدوم یکی از این دو پرستار زن یک ربات می باشد!؟

تصویر عجایب هفتگانه جدید-شهر باستانی پترا

عجایب هفتگانه جدید.شهر پترا در اردن

4-ماچوپیچو در پرو(Machu Picchu)

این مکان اینکاها در نزدیکی کوزکو، پرو، در سال 1911 توسط هیرام بینگهام “کشف” شد، او معتقد بود که ویلکابامبا، یک دژ مخفی اینکاها است که در طول شورش قرن 16 علیه حکومت اسپانیا مورد استفاده قرار گرفت.

اگرچه این ادعا بعداً رد شد، اما هدف ماچوپیچو محققان را گیج کرده است. بینگهام بر این باور بود که اینجا خانه «باکره‌های خورشید» است، زنانی که در صومعه‌ها با عهد عفت زندگی می‌کردند. برخی دیگر فکر می کنند که این مکان احتمالاً یک مکان زیارتی بوده است، در حالی که برخی معتقدند که این مکان خلوتگاه سلطنتی بوده است. (یک چیزی که ظاهراً نباید باشد، سایت تبلیغات آبجو است.

در سال 2000 جرثقیلی که برای چنین تبلیغی استفاده می شد سقوط کرد و یک بنای تاریخی را ترک کرد.) آنچه شناخته شده این است که ماچوپیچو یکی از معدود خرابه های مهم پیش از کلمبیا است که تقریباً دست نخورده یافت شده است.
علیرغم انزوای نسبی آن در کوه‌های آند، دارای تراس‌های کشاورزی، میدان‌ها، مناطق مسکونی و معابد است.ماچو پیچو در حدود سال ۱۴۵۰ در ارتفاعات امپراتوری اینکاها ساخته شده‌است. این شهر در حدود ۱۰۰ سال بعد، در پی پیروزی امپراتوری اسپانیا، متروک شد.

کسایی که ادعا دارن ریاضیشون خوبه اینو حل کنن: تست هوش ریاضی معادله اعداد 7: !اگه نتونی این تست ریاضی رو حل کنی، بهتره ابتدایی رو از اول بخونی

تصویر عجایب هفتگانه جدید-ماچوپیچو

عجایب هفتگانه جدید.ماچوپیچو در پرو

5-تندیس مسیح نجات بخش در برزیل(Christ the Redeemer)

مسیح نجات دهنده، مجسمه عظیم عیسی، بر فراز کوه کورکووادو در ریودوژانیرو قرار دارد. خاستگاه آن دقیقاً پس از جنگ جهانی اول است، زمانی که برخی از برزیلی‌ها از «جرم بی خدایی» می‌ترسیدند.
آنها مجسمه ای را پیشنهاد کردند که در نهایت توسط هیتور داسیلوا کوستا، کارلوس اسوالد و پل لاندوفسکی طراحی شد.
ساخت و ساز در سال 1926 آغاز شد و پنج سال بعد به پایان رسید. بنای یادبود به دست آمده 98 فوت (30 متر) ارتفاع دارد – بدون احتساب پایه آن، که حدود 26 فوت (8 متر) ارتفاع دارد – و بازوهای دراز آن 92 فوت (28 متر) است.

این بزرگترین مجسمه آرت دکو در جهان است. مسیح نجات دهنده از بتن مسلح ساخته شده و تقریباً از شش میلیون کاشی پوشانده شده است.
تا حدودی نگران‌کننده، مجسمه اغلب مواقع مورد اصابت صاعقه قرار گرفته است و در سال 2014 نوک انگشت شست راست عیسی در طوفان آسیب دید.

مجسمه مذکور حالت ایستاده عیسی مسیح را در حالیکه دستان خود را کاملاً باز کرده‌است نشان می‌دهد که این حالت نشان دهنده پذیرش همه انسانها در آغوشش است.

کدومشن زامبیه: آزمون شناسایی زامبی بین سه نفر؛به نظر شما کدوم یکی از این سه نفر زامبیه؟

تصویر عجایب هفتگانه جدید-تندیس مسیح

عجایب هفتگانه جدید.مجسمه مسیح در برزیل

6-کولوسئوم در ایتالیا(Colosseum)

کولوسئوم در رم در قرن اول به دستور امپراتور وسپاسیان ساخته شد. این آمفی‌تئاتر که یک شاهکار مهندسی است، ابعاد 620 در 513 فوت (189 در 156 متر) دارد و دارای سیستم پیچیده‌ای از طاق‌ها است.یک تماشاخانه در شهر رم در ایتالیا است. کولوسئوم بزرگترین تماشاخانه در امپراتوری روم بوده‌است.
توانایی برگزاری 50000 تماشاگر را داشت که رویدادهای مختلف را تماشا می کردند.

شاید مهم ترین آنها نبردهای گلادیاتورها بود، اگرچه نبرد مردان با حیوانات نیز رایج بود.علاوه بر این، گاهی اوقات آب برای درگیری های دریایی ساختگی به کولوسئوم پمپ می شد.
با این حال، این باور که مسیحیان در آنجا به شهادت رسیده اند – یعنی با پرتاب شدن به سوی شیر – مورد بحث است. بر اساس برخی برآوردها، حدود 500000 نفر در کولوسئوم جان خود را از دست دادند.
علاوه بر این، حیوانات زیادی در آنجا اسیر و سپس کشته شدند که طبق گزارش ها، گونه های خاصی منقرض شدند.

سنت بید(یک راهب نورتامبریایی) پیشگویی کرده بود که: “تا زمانی که کولوسئوم استوار است رم نیز استوار است، آن‌گاه که کولوسئوم سقوط کند روم نیز سقوط خواهد کرد، آن‌گاه که روم سقوط کند، دنیا هم سقوط خواهد کرد“

قاتل بالون رو گیر بیار: معمای تصویری قتل در بالون؛اگه فکر می‌کنی باهوشی در 8 ثانیه، قاتل کاپیتان بالون را پیدا کن!

تصویر عجایب هفتگانه جدید-کولوسئوم

عجایب هفتگانه جدید.کولوسئوم در ایتالیا

7-تاج محل در هند(Taj Mahal)

این مجموعه مقبره در آگرا، هند، به عنوان یکی از نمادین ترین بناهای تاریخی جهان شناخته می شود و شاید بهترین نمونه از معماری دوره مغول باشد.
این بنا توسط امپراتور شاه جهان (حکومت 1628-58) برای احترام به همسرش ممتاز محل (“برگزیده قصر”) ساخته شد که در سال 1631 درگذشت و چهاردهمین فرزند خود را به دنیا آورد.

حدود 22 سال و 20000 کارگر برای ساخت این مجموعه که شامل یک باغ بزرگ با یک استخر بازتابی است، طول کشید.
مقبره از سنگ مرمر سفید ساخته شده است که دارای سنگ های نیمه قیمتی در نقش های هندسی و گل است.

معماری این ساختمان ترکیبی از معماری ایرانی و معماری گورکانی است و در ساخت آن ۲۰٬۰۰۰ هنرمند به رهبری معمار ایرانی، احمد لاهوری و برادرش حمید لاهوری شرکت داشته‌اندگنبد مرکزی با شکوه آن با چهار گنبد کوچکتر احاطه شده است.

بر اساس برخی گزارش ها، شاه جهان آرزو داشت مقبره خود را از سنگ مرمر سیاه بسازد.با این حال، او قبل از شروع هر کاری توسط یکی از پسرانش عزل شد.

تصویر عجایب هفتگانه جدید-تاج محل

عجایب هفتگانه جدید.تاج محل هند

شما می توانید هر روز جدیدترین چالش های سرگرمی را در اهل فان دنبال کنید:

اینارم ببین:

 آزمون شناسایی خون آشام در جمع دوستان؛به نظر شما کدوم فرد از این جمع یک خون آشام می باشد؟

 آزمون شناسایی دزد الماس:به نظر شما چه کسی از فروشگاه الماس سرقت کرده است!؟

 سوال هوش جنایتکار هالووین: چه کسی جنایتکار است؟ 10 ثانیه فرصت دارید

 حکایتی پندآموز از عصبانیت ابلیس!

10 حقیقت عجیب و جالب درباره اپل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا