زیبایی و سلامتآرایش و زیبایی

آیا دوش گرفتن هر روز برای پوست شما مضر است؟

آیا دوش گرفتن هر روز برای پوست شما مضر است؟:حدود دو سوم آمریکایی ها می گویند که روزی یک بار دوش می گیرند. تا زمانی که بیشتر از آن دوش نگیرید، از عوارض جانبی منفی مرتبط با پوست خشک شده در اثر دوش گرفتن زیاد جلوگیری خواهید کرد – اما آیا حتی باید تا این حد دوش بگیرید؟در رابطه با این موضوع با مجله اهل فان بخش زیبایی و سلامت همراه باشید.

این هم جالبه: تست هوش سوتفاهم: اگه تیزی بگو کدوم زن داره اشتباه می کنه؟!

آیا دوش گرفتن هر روز برای پوست شما مضر است؟

در حالی که دوش گرفتن هر روز به خودی خود برای پوست شما مضر نیست، اما در واقع می تواند مزایایی از نظر سلامتی نسبت به برنامه دوش گرفتن کمتر، حدود 2 تا 3 بار در هفته، به همراه داشته باشد. به خواندن ادامه دهید تا بدانید چرا دوش گرفتن کمتر، و همچنین کاهش مصرف آب داغ و صابون، واقعاً می تواند از سلامت پوست شما حمایت کند.

واقعاً چند بار نیاز به دوش گرفتن یا حمام کردن دارم؟

طبق اکثر حساب‌ها، شما فقط باید ۲ تا ۳ بار در هفته دوش بگیرید . دوش گرفتن روزانه یک هنجار فرهنگی در ایالات متحده است، اما ضروری نیست، و از فرهنگی به فرهنگی دیگر متفاوت است. در حالی که کاملاً قابل درک است که شما می خواهید از بوی بدن جلوگیری کنید، بوی بدن لزوماً به معنای سلامتی بد نیست و می توان آن را به روش های مختلفی مدیریت کرد – برای بوی بهتر نیازی به دوش گرفتن کامل ندارید.

در نظر بگیرید که چرا دوش می گیرید. ما می خواهیم عرق، کثیفی و روغن اضافی را از بین ببریم، مثلاً بعد از باغبانی، کار با حیوانات یا انجام یک تمرین شدید. اما اگر یک روز را پشت میز، در خانه کار می کنید، یا در غیر این صورت عرق نمی کنید، بعید است که نیازی به پاک کردن کثیفی و روغن اضافی داشته باشید.

چه مقدار صابون روی پوستم استفاده کنم؟

در حالی که کاهش دوش گرفتن روزانه ممکن است یک تغییر عمده در روتین شما باشد، کاهش  کف کردن صابون بر روی پوست راهی آسان برای حفظ پوست شما است! هر بار که دوش می‌گیرید، نیازی به صابون ندارید. بسیاری از ما می توانیم با یک صابون ملایم در زیر بغل، کشاله ران، پاها و هر جای دیگری که تماس پوست به پوست داشته باشید، خلاص شویم. (البته باید صورت خود را با یک شوینده مناسب با نوع پوست خود بشویید تا هرگونه محصول و آلودگی از بین برود!) فقط استفاده از صابون در مناطقی که باید شسته شوند می تواند به کوتاه شدن دوش شما نیز کمک کند.

فقط با صابون زدن زیر بغل، کشاله ران و پاها، می توانید به پوست خود کمک کنید رطوبت خود را حفظ کرده و دوش گرفتن خود را کوتاه کنید.
اگر متوجه پوست دهیدراته شده اید، نوع صابونی را که استفاده می کنید نیز در نظر بگیرید. اگر پوست حساس یا خشکی دارید، برای جلوگیری از خشک شدن بیش از حد از یک پاک کننده ملایم و بدون عطر استفاده کنید (این برای صورت شما نیز صدق می کند!). برای بسیاری از ما، لوفای لایه بردار فیزیکی ضروری نیست. اینها می توانند عامل دیگری در خشک شدن بیش از حد باشند.

بهترین دما برای دوش گرفتن یا حمام چیست؟

به جای دوش گرفتن در گرم ترین آبی که می توانید بایستید، با آب ولرم یا سردترین دمایی که می توانید بایستید دوش بگیرید. استحمام با آب داغ یکی از بدترین عوامل خشکی پوست است، علیرغم اینکه حمام آب داغ رایج است. و برای پوست خشک، البته، می تواند از نظر سالامت  تداخل داشته باشد. این امر به ویژه در صورت ابتلا به اگزما مضر است.

بخار آب داغ تعادل سد پوستی شما را به هم می زند و منجر به پوسته پوسته شدن و کم آبی پوست می شود.
دوش گرفتن کمتر از یک حفاظت پوستی سالم پشتیبانی می کند.
پوست شما یک ارگانیسم لایه لایه و پیچیده است که می داند چگونه از خود مراقبت کند. اگر وقتی از حمام بیرون می‌روید، احساس می‌کنید پوست شما سفت شده یا خشک می‌شود، این نشانه خشک شدن بیش از حد پوست شما توسط آب داغ و صابون است. از دوش آب داغ و صابونی برای تمام بدن خودداری کنید تا در صورت نیاز، کثیفی و روغن اضافی را بشویید، و این به چندین روش برای پوست شما مفید خواهد بود:

1. میکروبیوم پوست شما سالم تر خواهد بود.

دوش آب گرم زیاد با مقدار زیادی صابون ممکن است چربی طبیعی پوست و تعادل طبیعی باکتری های خوب را از بین ببرد. سیستم ایمنی بدن ما پیچیده است و درست مانند داشتن یک میکروبیوم روده سالم، میکروبیوم پوست سالم نه تنها برای ظاهر پوست، بلکه برای سیستم ایمنی بدن شما نیز مفید است. قرار گرفتن در معرض باکتری‌های روی پوست در طول زندگی از ایمنی سالم پشتیبانی می‌کند، فرآیندی که ایمنی «اکتسابی» یا «تطبیقی» نامیده می‌شود .

شاید باورش سخت باشد که سلامت پوست شما می تواند برای سلامت کلی شما بسیار مهم باشد. دلیلش این است که دانشمندان تازه شروع به رسیدن به این واقعیت کرده اند. تحقیقات امروز ادامه دارد تا نشان دهد که چگونه درک بهتر میکروبیوم می تواند به ما در تشخیص و درک بهتر بیماری های التهابی پوست ، مانند درماتیت سبورئیک کمک کند.

آیا دوش گرفتن هر روز برای پوست شما مضر است؟-1

2. دوش گرفتن روزانه می تواند پوست شما را خشک کند، به خصوص اگر از آب گرم استفاده می کنید.

در زیر میکروبیوم خود، یک گوشته اسیدی دارید که در کنار سایر عملکردها، رطوبت را حفظ می کند. پوست خشک یا پوسته پوسته نشانه آن است که ماهیت محافظتی آن ممکن است به خطر بیفتد. پوست خود را هیدراته نگه دارید و از دوش گرفتن آنقدر خودداری کنید که “بهداشت” شما بر سلامتی شما تأثیر بگذارد.

در حالی که قبلاً دوش آب گرم طولانی مدت “بهداشتی” تلقی می شد، علم به ما کمک می کند تا بفهمیم که در واقع می توانید بیش از حد تمیز باشید.
ممکن است متوجه شوید که کاهش آن در زمستان مفید است. دمای سرد زمستان و گرمایش خشک داخلی، پوست ما را خشک‌تر می‌کند، بنابراین کاهش دوش گرفتن به پوست شما کمک می‌کند تا هیدراته بماند. و با افزایش سن، پوست شما نازک‌تر و خشک‌تر می‌شود، بنابراین ممکن است متوجه شوید که ترجیح می‌دهید روال دوش گرفتن خود را تنظیم کنید تا رطوبت خود را از دست ندهید.

اگر فقط یک کار را انجام دهید؟ از آب گرم و داغ اجتناب کنید. آب داغ پوست ما را خشک می کند و برای دوش گرفتن شما لازم نیست.

3. دوش گرفتن روزانه از آب غیر ضروری استفاده می کند.

به عنوان یک امتیاز، دوش های کوتاه تر و کمتر باعث صرفه جویی در مصرف آب از زهکشی می شود! این به کاهش قبض آب و برق، صرفه جویی در زمان و بهره مندی از محیط زیست کمک می کند.

چگونه بفهمم که به اندازه کافی دوش نمی‌گیرم؟

دوش گرفتن خیلی کم منجر به تجمع کثیفی و چربی می شود که می تواند منافذ را مسدود کند و باعث آکنه و/یا تحریک پوست شود. اگر متوجه شدید که خارش یا لکه‌های زرد یا قرمز روی پوست دارید، اینها می‌تواند نشانه‌ای از عدم دوش گرفتن شما باشد. اگر در یافتن روتین مناسب حمام کردن برای حمایت از پوست و سبک زندگی منحصر به فرد خود مشکل دارید، ممکن است بخواهید با یک متخصص پوست مشورت کنید.

این مورد ر ا هم مطالعه کنید:

رژیم غذایی با سبزیجات سبز!چرا باید سبزیجات سبز بیشتری در رژیم غذایی خود داشته باشیم؟

رابطه بین سلامتی و زیبایی!چگونه سلامتی شما بر ظاهر شما تأثیر می گذارد .

منبع:andersonsobelcosmetic.com

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 4 =

دکمه بازگشت به بالا